آموزش و ترفنداخبار

روش هایی برای امنیت در کامپیوتر های خانگی و لب تاپ ها

استفاده ایمن از دستگاه های هوشمند نیازمند رعایت نکات امنیتی در استفاده از این دستکاه ها است ، برای جلوگیری از نابودی یا سواستفاده از اطلاعات کامپیوتر یا لب تاپ ، شما باید راهکارهای امنیتی مختلفی رو در این مورد رعایت کنید. ما سعی می کنیم ساده ترین روش ها رو برای این کار معرفی کنیم ، برای یادگیری این روش ها با ما باشید.
روش نخست محدود کردن دسترسی ها به کامپیوتر و لب تاپ است ، افراد در محل زندگی و محل کار براحتی می توانند در زمان بیکاری سیستم ، به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند ، بطور مثال شما در هنگام کار بر روی یک پروژه کامپیوتری برای آوردن چای و … از پشت کامپیوتر بلند می شوید ، این زمان بهترین فرصت برای دسترسی به اطلاعات شما است ، برای محافظت از اطلاعاتتان بهترین روش عادت کردن به تعدادی عملکرد های امنیتی است ، سعی کنید همیشه وقتی سیستمتان را ترک میکنید آنرا Lock کنید ، برای این کار از منوی استارت  استفاده از دکمه log off میباشد یا اینکه برای راحتی کار(در ویندوز ۷ و نسخه های بالاتر) از میانبر دکمه windows+L استفاده بکنید. در این حات کامپیوترتان قفل می گردد ، البته این روش زمانی مفید است که شما برای ورود به کامپیوترتان رمز گزاری کنید.
رمز گذاری
پس یکی از مهمترین روش ها برای محافظت از اطلاعات کامپیوتر استفاده از قفل کردن و رمز گذاری کامپیوتر است ، برای رمز گذاری کامپیوترتان مسیر زیر را طی کنید :

Control Panel\User Accounts and Family Safety\User Accounts\Create a Password for Your Account
یک توصیه برای کاربران اینترنت با سرعت بالا ، زمانی که از کامپیوتر استفاده نمیکنید ، ارتباطتتان را از اینترنت قطع کنید ، چراکه خرابکاران و بدافزار های اینترنتی همیشه شبکه ها و اینترنت را برای شناسایی کامپیوتر قربانی جستجو می کنند و اگر کامپیوتر شما دسترسی مداوم به اینترنت داشته باشید احتمال نفوذ به آن بسیار بیشتر خواهد بود. پس گام دوم قطع ارتباط از شبکه اینترنت در زمان های بیکاری کامپیوتر است.
امنیت کامپیوتر
استفاده از فایروال یا دیوار آتش ، نرم افزار های فایروال یکی از موانع نفوذ به کامپیوتر شما است ، یعنی هکر ها برای وارد شدن به کامپیوتر شما باید از فایروال سیستم شما عبور کند که عبور از آن سخت است و مانع عبور هکر ها و یا بدافزار ها میشود. گام سوم مطمئن شدن از وجود فایروال در کامپیوتر است .برای اطلاعات بیشتر درباره فایروال کلیک کنید.
استفاده از تنظیمات حفاظتی نرم افزار های متصل به اینترنت از جمله مرورگر ها ، برنامه های چک ایمیل ، برنامه های ویدئو کنفرانس و … اغلب نرم افزار های مذکور دارای تنظیمات حفاظتی هستند که برای محافظت از کامپیوتر شما برنامه ریزی شده اند حتما از تنظیمات Security استفاده نمایید.
برخی نرم افزار ها  بشما کمک می کنند تا فولدر های موجود در کامپیوترتان را مخفی و یا رمز گذاری نمایید ؛ اگر اطلاعات مهمی در کامپیوترتان وجود دارد که دوست ندارید  کسی از آنها استفاده نکند از این نرم افزار ها برای مخفی کردن یا رمزنگاری بر روی آن استفاده نمایید. یکی از این نرم افزار ها  Folder Lock  نام دارد که در پایین لینک دانلود این نرم افزار رو از سایت میهن دانلود در اختیار شما قرار می دهیم . البته باید سعی کنید از نرم افزار های مختلف استفاده بکنید . چرا که نرم افزار های معروف راه های شکستن رمز عبور بیشتری رو دارند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا