اخبار

رونمایی از هواوی میت ۹ مجهز به تراشه Kirin 960 در ۲۸ مهر

هواوی با ارسال دعوت‌نامه‌هایی تنظیم شده برای تاریخ ۲۸ مهر ماه، به شایعه رونمایی از گوشی هواوی میت ۹ (Huawei Mate 9) شدت بخشیده است. انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند چینی از یک تراشه بالارده جدید به نام Kirin 960 برخوردار باشد و در سه نسخه مختلف با ظرفیت رم و حافظه داخلی متفاوت روانه بازار شود.
وقتی به ماه آوریل بازگردیم، به خاطر می‌آورید که گفته بودیم هواوی احتمالا تا آخر سال جاری از یک تراشه جدید بالارده و قدرتمند به نام Kirin 960 رونمایی خواهد کرد. اینک به نظر می‌رسد که چنین شایعه‌ای درست بوده است.
 
هواوی میت 9
 
دعوت‌نامه جدیدی از سوی شرکت هواوی برای اصحاب رسانه ارسال شده است که بر اساس آن شرکت چینی هواوی در تاریخ ۱۹ اکتبر مصادف با ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۵ میزبان یک رویداد خبری خواهد بود. به نظر می‌رسد که در این رویداد خبری شاهد رونمایی رسمی از تراشه Kirin 960 خواهیم بود. این تراشه که از پردازش ۱۶ نانومتری بهره می‌برد، احتمالاً حاوی LTE Cat. 12 نیز خواهد بود. بر اساس آخرین آمار و اطلاعات به دست آمده در ارتباط با این تراشه باید گفت که کرین ۹۶۰ از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای حاوی هسته‌های Cortex-A73 بهره‌مند است. از سویی دیگر نخستین گوشی هوشمندی که از این تراشه قدرت می‌گیرد، هواوی میت ۹ (Huawei Mate 9) خواهد بود.
کرین ۹۵۰ نسل فعلی تراشه‌های بالارده هواوی است که نوامبر گذشته همراه با چهار هسته Cortex-A72 با سرعت بالای ۲٫۵۳ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز معرفی شد. این تراشه توسط شرکت TSMC و پردازش ۱۶ نانومتری ساخته شده و از LTE Cat. 6 پشتیبانی می‌کند. هواوی میت ۸ (Huawei Mate 8) نخستین محصولی بود که از این تراشه میزبانی می‌کرد و یکم دسامبر نیز شاهد رونمایی از این گوشی هوشمند بودیم.
آنچه که ما تصور می‌کنیم، رونمایی رسمی هواوی از تراشه بالارده جدید خود همراه با فبلت هواوی میت ۹ (Huawei Mate 9) در تاریخ ۲۸ مهرماه خواهد بود که از نظر زمانی نیز نسبت به شایعات پیشین نزدیک است.
بر اساس انتظارها هواوی میت ۹ احتمالا در سه نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد. یکی از آنها از ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و با سه رنگ مختلف دارای قیمتی حدود ۴۸۰ الی ۵۱۰ دلار خواهد بود. مدل بعدی از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار بوده و ۵ رنگ مختلف دارای قیمت ۵۸۵ دلار است. در انتها باید به مدل قدرتمند حاوی ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی اشاره کرد که با قیمت بسیار بالای ۷۰۵ دلار روانه بازار می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا