اخبار

رونمایی اپل از آیفون ۱۱

شرکت اپل در جریان رویداد ۱۱ سپتامبر از گوشی هوشمند آیفون ۱۱ به عنوان جانشین آیفون XR رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که در طراحی بخش عقب آن بروزرسانی صورت گرفته و به جای یک لنز از دو لنز دوربین بهره می برد.

بدنه شیشه ای برای آیفون ۱۱ در نظر گرفته شد و اگرچه یک اقتصادی است اما اپل ویژگی های پرچمدار را برای آن در نظر گرفته است. این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LCD Liquid Retina با کیفیت ۱۷۹۲*۸۲۸ پیکسل مجهز است و پردازنده بسیار قدرتمند A13 Bionic شش هسته ای با تراشه گرافیکی بسیار قوی برای آن در نظر گرفته شد.

حافظه رم مشخص نشد اما در ظرفیت ۶۴/۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت با سیستم عامل iOS 13 و استاندارد ضدآب IP68 روانه بازار می شود. در بخش دوربین ویژگی های بزرگی برای آن فراهم آمده که اولین مورد افزوده شدن لنز جدید ۱۲ مگاپیکسلی در کنار لنز ۱۲ مگاپیکسلی قبلی است. دیافراگم لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی f/1.8 بوده و قابلیت تصویربرداری ۴K دارد. همچنین با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و ۲۴۰fps می‌تواند تصویربرداری آهسته داشته باشد.

آیفون ۱۱ نمونه برجسته تر آیفون XR

زوم دو برابری اپتیکال و زوم ۵ برابری دیجیتال هم دارد و لنز دوم نیز از نوع ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید طراحی شد. در بخش دوربین سلفی یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری آهسته مشابه دوربین عقب و تصویربرداری ۴K فراهم آمده است.

سنسور تشخیص چهره فیس آیدی بروزرسانی شده و سریعتر عمل می کند. اسپیکرهای استریو با دالبی اتمز نیز ویژگی جدید آیفون ۱۱ محسوب می شود. ابعاد دستگاه ۱۵۰*۷۵*۸.۳ میلیمتر است و وزن آن به ۱۹۴ گرم می رسد. پشتیبانی از شبکه ۴G VoLTE، وای فای ۶، بلوتوث ۵.۰، NFC، جی پی اس و GLONASS دیگر ویژگی های این دیوایس است.

باتری لیتیوم یونی این اسمارتفون عمر باتری ۱ ساعت بیشتر از آیفون ایکس آر را به دنبال دارد و در مجموع ۱۸ ساعت می توان به تماشا ویدئو پرداخت. قابلیت شارژ بی سیم هم در نظر گرفته شده که بی‌نظیر است.

به گفته اپل آیفون ۱۱ در رنگ بنفش، سبز، زرد، مشکی، سفید و قرمز با قیمت ۶۹۹ دلار در ۱۳ سپتامبر برای پیش خرید دردسترس قرار گرفته و ۲۰ سپتامبر راهی بازار می شود.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا