اخبار

رکورد جدید اپل در تعطیلات کریسمس

رکورد فروش اپل

اپل بار دیگر پیشگام فعال‌سازی‌های تلفن‌های همراه و تبلت های جدید در هفته قبل از کریسمس شد و دلیل عمده این امر نیز فروش آیفون X و در دسترس بودن آیفون ۶، آیفون ۷ در سراسر جهان بوده است. البته فروش دستگاه‌های دست‌دوم این کمپانی را نیز نباید از محاسبات پاک کرد.
تلفن همراه هوشمند آیفون x 14.7 درصد از کل فعال‌سازی‌های دستگاه‌های جدید در طی فصل تعطیلات را از آن خود کرده است همچنین این رقم برای تلفن‌های همراه هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به ترتیب ۸٫۱ و ۸٫۷ درصد بوده است و همین امر نیز موجب شده است تا تمامی دستگاه‌های تازه عرضه‌شده اپل ۳۱٫۵ درصد از تمامی فعال‌سازی‌های تلفن‌های همراه و تبلت ها را در سراسر جهان و در بازه زمانی تعطیلات از آن خود کنند.
سهم فعال‌سازی آیفون ۷ از تمامی فعال‌سازی‌های آیفون انجام‌شده در بازه زمانی اشاره‌شده برابر با ۱۵٫۱ درصد است و سهم آیفون ۶ نیز از این میان به ۱۴٫۹ درصد رسیده است. البته لازم به ذکر است که اطلاعات ذکرشده شامل دستگاه‌های جدید و دست‌دوم نیز بوده‌اند. همچنین شیوع مدل‌های قدیمی‌تر آیفون که هم‌اکنون در خارج از ایالات‌متحده باقیمت مقرون‌به‌صرفه تری فروخته می‌شوند نیز در نظر گرفته‌شده است. در برخی از کشورها نظیر چین و هندوستان، آیفون ۸ و آیفون x جدید می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند و قیمت آن‌ها بسیار بیشتر از میانگین درآمد ماهانه شهروندان این کشورها است.
لازم به ذکر است که اپل در سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۴ درصد از تمامی فعال‌سازی‌های تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت ها را در سراسر جهان به خود اختصاص داد سامسونگ نیز با رشدی ۵ درصدی هم‌اکنون به ۲۶ درصد رسیده و دیگر فروشندگان نظیر ویوو را به حاشیه رانده‌اند.
از طرفی نیز تلفن‌های همراه هوشمند پیکسل کمپانی گوگل در سطح جهانی درخشش چندانی در بازه زمانی تعطیلات سال نو از خود نشان نداده‌اند و دلیل اصلی این امر تیز به دلیل محدودیت مدل‌های ارائه‌شده برای پیکسل‌ها است که تنها به ۴ مدل محدودشده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا