اخبار

زنگ خطر برای هوادان اپل که رویای آیفون با صفحه ی sapphire دارند!!

برای آن دسته ار هوادان اپل که رویای آیفونهایی با صفحه ی sapphire دارند ، liquidmetal میتواند یک زنگ خطر باشد !! 

قطعا اپل دوست دارد که خودش را در رقابت نگاه دارد ، و هواداران هم درباره ی حرکات بعدی کمپانی حدس میزنند ، و از طرفی یکی از بهترین فریب های تجاری * سال گذشته اپل عقد قرار داد انحصاری بود برای یک آلیاژ با نام تبلیغاتی liquidmetal . خبر های این قرار داد جرقه ای بود برای فانتزی محصولات اسطوره ای که با این آلیاژ خاص توسط اپل ساخته خواهند شد ، فکر هایی رویایی که ممکن است باز با سرمایه گذاری اخیر اپل در پروژه sapphire تکرار شوند .
جار و جنجال تبلیغاتیی که عاملش Liquidmetal بود!!
در سال ۲۰۱۰ اپل یک قرار ۲۰ میلیون دلاری برای استفاده انحصاری از یک آلیاژ بی شکل با ساختار اتمی بی همتا که میتواند محصولاتی باریک تر ، روشن تر ، مقاوم در برابر سایش و فرسودگی تولید کند منعقد کرد . نام تبلیغاتی این آلیاژ Liquidmetal بود و احتمالات اتفاقات ممکن بعد از این قرار داد شدیدا هواداران اپل را هیجان زده کرد .
نتایج این اتفاقات شایعات احمقانه ای بودکه در طی چهار سال اخیر (۲۰۱۴-۲۰۱۰) ادامه داشتند ، ظهور پیدا کردند ، شایعاتی مثل : اپل در محصولاتش از Liquidmetal استفاده میکند ، این شایعات در مورد تمام محصولات اپل گسترش یافت محصولاتی با اندازه ای کوچک مثل ایفون یا بزرگ MacBook Pro هایی که کاملا از liquidmetal ساخته شده باشند !! امروزه هنوز حدس هایی وجود دارد که iPad Air یا iWatch دارای اسکلتی از liquiametal داشته باشند !
اما در حقیقت Liquidmetal بقدری خاص و گران هست که نمیتوان تولیداتی با چنین کمیتی از liquidmetal داشت . و همچنین کار با آن نیز سخت است .
مخترع این ماده به شخصه این به موضوع به صورت برجسته اشاره کرده که برای اینکه اپل بتواند liquidmetal را در یک چنین مقیاس بزرگی به کار ببرد نیاز به سرمایه گذاری ای بالغ بر صدها میلیون دلار و همچنین زمان است .
اپل توانایی دوام این آلیاژ را با به کار بردن آن برای درست کردن ابزار خارج کردن سیمکارت برای iPhone 3GS تست کرده است ، این بزرگ ترین مقیاس به کار بردن این آلیاژ بوده که تا بحال آشکار شده است . اگر اپل آنرا در مقیاس های بزرگتر هم به کار برده باشد به صورت مخفیانه بوده است .
ورود sipphire
برخلاف liquidmetal ، اپل ده ها میلیون از دستگاه هایی که در آنها از sapphire استفاده شده ، را به همه جا فرستاده است ، در حقیقت sapphire یک شیشه مقاوم دربرابر خراشیدگی جایگزین است . دکمه کوچک Home در پرچمدار این کمپانی iPhone 5s از sapphire ساخته شده است .
به علاوه لنز دوربین کوچک تر در iPhone 5s و iPhone 5c از کریستال sapphire ساخته شده است ، که این اقدام جهت مطمئن شدن از این مورد بوده است که خراشیدگی هایی که بالقوه احتمال وقوعشان هست دوربین یکی از این اسمارت فون ها را خراب نمیکند !

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا