اخبار

ساخت لیوانی که از طریق گرمای مایعات می‌تواند گوشی‌ها را شارژ کند

تا کنون بشر توانسته بسیاری از مشکلات را برطرف و محدودیت‌های زیادی را کنار بزند. اما هنوز مسئله‌ی باتری دستگاه‌های هوشمند، یکی از مواردیست که کسی به نتیجه‌ی مشخص و کارآمدی نرسیده و همچنان نیز تمام محققین در تلاش هستند تا بتوانند راهی را برای افزایش ظرفیت باتری‌ها پیدا کنند. البته این یک طرف قضیه است و شارژ کردن باتری دستگاه نیز موضوع مهم دیگریست که باید به آن توجه کرد.
بدون شک برای شما هم پیش آمده که بخواهید گوشی‌هوشمند خود را شارژ کنید اما ناگهان برق قطع شود و یا پاوربانکی که در اختیار، خالی از انرژی باشد. در این شرایط چه خواهید کرد؟ خوشبختانه باید بگوییم که یک دانش‌آموز ۱۸-ساله‌ی لهستانی با نام Ann Makosinski موفق به اختراع لیوانی شده که می‌تواند گوشی‌هوشمند شما را شارژ نماید. اما این لیوان چگونه عمل می‌کند؟
ایده‌ی شارژ شدن دستگاه از گرمای تولیدشده توسط مایعات داغی که درون لیوان قرار دارند، آمده است. البته باید بدانید که این اولین اختراع Makosinski نیست و زمانی که تنها ۱۵ سال سن داشته، موفق به اختراع چراغ‌قوه‌ای شده که به کمک گرمای بدن کار می‌کرده و این یعنی اینکه اختراع چنین لیوانی توسط او، چیز عجیب و جدیدی نیست. همچنین این بار اول نیست که وی به نیروی گرما و کارهایی که با آن می‌توان انجام داد، توجه کرده و تلاش دارد تا با این گرما که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد، کارهای زیادی انجام دهد.
طبق گفته‌های Makosinski، وی باید دو موضوع کلی مواجه بوده و سعی کرده آنها را به یکدیگر ربط دهد؛ اول اینکه قهوه‌ای که سفارش داده‌اید بسیار داغ است و دوم اینکه باتری گوشی‌هوشمند شما نیز به سرعت خالی می‌شود. در مورد اختراعی که وی داشته، باید اشاره کنیم که مجله‌ی اینترنتی Shell نیز ۵۰,۰۰۰ دلار را بابت این اختراع به وی که باعث تولید لیوانی با قابلیت شارژ کردن گوشی‌های هوشمد شده، هدیه داده است.
هر چند در حال حاضر این امکان وجود ندارد که شما بخواهید به مغازه رفته و یکی از این لیوان‌ها را خریداری کنید، اما راهی که Makosinski با اختراع‌های طبیعت‌دوستانه خود در نظر گرفته، می‌تواند آغازگر راهی برای اختراع‌های بسیار بهتر و بیشتر باشد.

منبع: UberGizmo
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا