اخبار

ساخت نخستین ساعت هوشمند مودولار جهان

ساخت نخستین ساعت هوشمند مودولار جهان

ساعت هوشمند

شرکت تگ هویر به‌تازگی توانسته است تا نوع جدیدی از ساعت‌های هوشمند را تولید نماید که می‌توان آن را پیوندی بین ساعت‌های هوشمند و ساعت‌های مکانیکی عادی دانست.

این مدل که مدل کانکتد مودولار (Connected Modular) نام دارد، در حقیقت به نحوی طراحی شده است که می‌توان هر آن که کاربر اراده نمود، آن را به یک ساعت عادی مکانیکی تبدیل کرده و یا دوباره آن را به یک ساعت هوشمند بدل ساخت. البته در وضعیت ساعت مکانیکی بودن نیز نمی‌توان این ساعت را یک ساعت عادی به‌حساب آورد زیرا تگ هویر سابقه‌ای شگفت‌انگیز در تولید ساعت‌های باکیفیت دارد و در میان ساعت‌سازان سوییسی نیز نامی برجسته به‌حساب می‌آید.

این ساعت هوشمند بر پایه سیستم عامل گوگل برای فناوری‌های پوشیدنی یعنی اندروید ور نسخه ۲ بنا شده است و به همین دلیل نیز قابلیت‌های مطلوب این سیستم عامل را در خود جای ‌داده است. از قابلیت‌های مدولار بودن این محصول می‌توان به امکان تعویض بند، تعویض بخش‌های داخلی ساعت و غیره نام برد. البته هنوز مشخص نیست که امکاناتی مانند پرداخت دیجیتالی و سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی‌پی‌اس بر روی این ساعت تعبیه خواهند شد یا خیر.

استراتژی تگ هویر ممکن است موجب شود تا بسیاری از افرادی که بین خرید یک ساعت سوییسی نیرومند و یک ساعت هوشمند شک دارند بتوانند با محصول دلخواه خود روبرو شده و سرانجام به جمع مصرف‌کنندگان ساعت‌های هوشمند افزوده شوند. شایان‌ذکر است که این ساعت قرار است تا در روز ۱۴ ماه مارس یعنی در کمتر از یک ماه دیگر به بازار مصرف عرضه گردد و به‌این‌ترتیب تنها یک ماه دیگر می‌توان درباره کیفیت این محصول قضاوت کرد. همچنین لازم به یادآوری است که قیمت‌گذاری این محصول هنوز مشخص نیست ولی بدون شک با توجه به نام شرکت سازنده، نمی‌توان انتظار مشاهده یک برچسب قیمت با رقمی پایین را بر روی چنین محصولی داشت.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا