اخبار

سازندگان Battlefield 1 درباره بخش تک نفره بازی توضیح دادند!

رقابت دو مجموعه بی نظیر بتلفیلد و کال اف دیوتی از زمان انتشار نسخه های اولیه آن ها وجود داشته و گیمرها و علاقه مندان نیز، شیفته این دو سری شده اند. تا چند سال گذشته، بخش های تک نفره و چند نفره این عناوین مشابه یکدیگر بود به طوری که تمامی ایده های پیاده سازی شده در این دو فرانچایز، یکسان و مساوی بود. خوشبختانه در نسخه های اخیر، ایده ها و بخش های مختلف این دو بازی ویدیویی از یکدیگر فاصله گرفتند به طوری امسال، در نسخه جدید مجموعه بتلفیلد ۱، شاهد روایت جنگ جهانی اول هستیم. کمپانی اکتیویژن نیز چند سالی است که قصد سفر به آینده دارد و در جدیدترین بازی از سری کال اف دیوتی، گیمرها را به فضا خواهد برد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.
بخش مولتی پلیر یا همان چند نفره مجموعه بزرگ و مشهور Battlefield از گذشته بسیار قوی بوده به طوری که نسخه چهارم بازی بتلفیلد که در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۳ میلادی به انتشار رسیده است، همچنان در صدر جدول محبوب ترین عناوین شبکه پلی استیشن و سایر شبکه های بازی ویدیویی است و روزانه گیمرهای مختلفی به تجربه بخش چند نفره این عنوان خارق العاده می پردازند. دلیل محبوبیت و قدرتمند بودن بخش های چند نفره این فرانچایز، تعداد بالای بازی بازان، اهداف مختلف در طول انجام مرحله، استفاده از وسایل نقلیه جهت مقابله با دشمن، تخریب پذیری محیط بازی و موارد زیاد دیگری است که ذهنیت خوبی را در میان گیمرها و بازی بازان جهان به وجود آورده است.
بر خلاف موفقیت مجموعه بتلفیلد در بخش مولتی پلیر (چند نفره)، بخش تک نفره این سری هرگز موفق عمل ننموده و بیشتر انتظارات گیمرها و منتقدان برآورده نشده است. این شکست و عدم موفقیت مختص یک نسخه از سری Battlefield نیست و نسخه های مختلفی از آن، دارای مشکلات بخش تک نفره می باشد. مهم ترین خواسته گیمرها و طرفداران این مجموعه، رفع مشکلات بخش تک نفره بازی است که این بخش همانند بخش چند نفره، جذاب باشد و گیمرها را درگیر خود کند.
کمپانی الکترونیک آرتز به عنوان ناشر این فرانچایز، به کمک استودیوی بازی سازی دایس، این بار از ایده جنگ جهانی اول استفاده کردند و قصد دارند که در نسخه جدید این بازی مورد انتظار، گیمرها و طرفداران را به زمان جنگ جهانی اول ببرند. امروزه روایت داستان جنگ جهانی اول و دوم در بازی های ویدیویی بسیار کمرنگ شده است و کمتر شاهد عرضه یک بازی با کیفیت با داستان جنگ جهانی اول و یا دوم هستیم.
شرکت الکترونیک آرتز این بار دل به دریا زده و با توجه به مشکلات روایت داستان جنگ جهانی اول (عدم تنوع سلاح ها، تکراری بودن جنگ ها، عدم تنوع وسایل نقلیه، نبود لوازم جنگی مدرن و…)، تصمیم گرفته است که جدیدترین نسخه از مجموعه بتلفیلد در دوران جنگ جهانی اول جریان داشته باشد. قطعا در صورت شکست این ایده، برای طرفداران پر و پا قرص سری Battlefield شرم آور ترقی خواهد شد چرا که کمپانی الکترونیک آرتز با بهره گیری از یک دوره جنگی بسیار عالی و جذاب، نتوانسته به وعده های هیجان انگیز خود عمل کند و به روند ضعیف بودن بخش داستانی و تک نفره این سری ادامه می دهد.
 
http://click.ir/wp-content/uploads/2016/07/battlefield-1-Screen_Shot.jpg
 
چندی پیش شعبه بریتانیا وب سایت Metro مصاحبه ای را با آقای پاتریک باخ، یکی از کارکنان استودیوی دایس و سازنده بازی Battlefield 1، ترتیب داده است که در این مصاحبه آقای پاتریک باخ با اشاره به این موضوع که در گذشته، کمپانی دایس و الکترونیک آرتز هیچ ایده خاصی برای بخش تک نفره و بخش داستانی نداشتند، از کیفیت بخش تک نفره بازی جدید و مورد انتظار خود صحبت کرد. وی اعلام کرد که در گذشته، استودیوی دایس هرگز معنی دقیق بخش تک نفره مجموعه بتلفیلد را نمی دانست و از چگونه بودن این بخش، آگاه نبود.
آقای پاتریک باخ (Patrick Bach) در این مصاحبه اعلام کرد:

به من اعتماد کنید. استودیوی دایس در گذشته فقط و فقط به این موضوع فکر نمی کرد که یک بازی بسیار خوب و جذابی بسازد؛ بلکه به این موضوع هم فکر می کردیم که روند ساخت بخش تک نفره مجموعه بتلفیلد، چگونه باید باشد و این بخش، چگونه باید توسعه داده شود. به دلیل اینکه ما چیزهای مختلفی را امتحان کردیم تا آگاه شویم که نقطه جذاب و سختی توسعه کار دقیقا کجاست. قطعا شما نمی خواهید که کل گیمرها و طرفدارهایتان را، با بخش چند نفره و آنلاین مشغول کنید، بلکه قصد دارید مخاطب های خودتان را با چیزهای متفاوتی از بخش چند نفره سرگرم کنید. شما می خواهید که متفاوت ظاهر شوید!

ایشان در ادامه صحبت های خود به شعبه بریتانیا وب سایت Metro گفت:

از سوی دیگر، شما نمی خواهید که بازی ای طراحی و توسعه دهید که شبیه یک بازی دیگر باشد و مانند یک بازی دیگر شوید! در این صورت، قطعا مردم خواهند گفت که این بازی، شبیه فلان بازی است! شما باید هویت اصلی خودتان را پیدا و از تقلید کردن پرهیز کنید. من فکر می کنم که استودیوی دایس با ساخت و توسعه بخش چند نفره، هویت خود را پیدا کرده و طی چندین سال اخیر، به یکپارچه ساختن این بخش (چند نفره) پرداختیم. اما اگر صادق باشیم، فکر نمی کنم که در بخش تک نفره مجموعه بتلفیلد، به چنین مرحله از یکپارچگی رسیده باشیم و باید در این بخش، تلاش فراوانی کنیم.

حال با توجه به اعتراف سازندگان مجموعه بتلفیلد و اعضای استودیوی دایس، نیمی از راه بهبود سازی بخش تک نفره سری Battlefield طی شده است و این نکته کلیدی و مهمی به حساب می آید. گویا استودیوی دایس متوجه ضعف در ساختار بخش تک نفره مجموعه بتلفیلد شده است و قبول دارد که در ساخت این بخش، اطلاعات کامل و دقیق نداشته است. بنابراین علاقه مندان منتظر رفع و بهبود این موضوع هستند و همه چیز، با انتشار بازی Battlefield 1 مشخص خواهد شد.
شایان به ذکر است عنوان مورد انتظار Battlefield 1 قرار است در تاریخ ۲۱ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۶ مصادف با جمعه ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۵ برای کنسول های نسل هشتم دو کمپانی مایکروسافت و سونی (ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴) و همچنین رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، توسط کمپانی الکترونیک آرتز عرضه شود. سازندگان قول انتشار نسخه بتا این بازی بی نظیر را داده اند که متاسفانه هنوز تاریخ انتشار دقیق آن مشخص نشده است. در صورت انتشار هرگونه خبر، رسانه کلیک شما را مطلع خواهد کرد.
همچنین به لطف سرویس EA Access و Origin Access، مشترکین این سرویس ها قادر خواهند بود که بازی بتلفیلد ۱ را در روز ۱۸ اکتبر سال میلادی جاری (مصادف با سه‌ شنبه ۲۷ مهر ماه سال ۱۳۹۵) تجربه کنند. عضویت در سرویس الکترونیک آرتز اکسس و اوریجین اکسس به صورت ماهانه و سالانه می باشد که با پرداخت مبلغ مورد نیاز، می توانید در این سرویس عضو و از مزایای آن بهره مند شوید. لازم است بدانید که سرویس اورجین اکسس مخصوص پلتفرم رایانه های شخصی و سرویس الکترونیک اکسس مخصوص کنسول ایکس باکس وان می باشد و دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ از این سرویس ویژه کمپانی Electronic Arts بی بهره اند.
 
http://click.ir/wp-content/uploads/2016/07/Battlefield-1-wallpaper.jpg
 
در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با بخش تک نفره و بخش چند نفره بازی بتلفیلد ۱ چیست؟ آیا مشکلاتی که در بخش تک نفره نسخه های پیشین این مجموعه وجود داشت، در نسخه جدید برطرف خواهد شد؟ جذابیت گیم پلی و بخش داستانی بازی را چگونه پیش بینی می کنید؟
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا