اخبار

سامسونگ و اختراعی برای تحول در سری گلکسی

سامسونگ و اختراعی برای تحول در سری گلکسی

در حال حاضر  که تنها یک ماه تا رونمایی از تلفن همراه هوشمند پرچم‌دار سامسونگ زمان باقی است بسیاری از وب‌سایت‌ها به عرضه اطلاعات این تلفن همراه هوشمند برآمده‌اند و البته کمپانی سامسونگ نیز در این رابطه سکوت اختیار نکرده و این رسانه‌ها را یاری می‌کند. با این معتبرترین وب‌سایت‌ها نیز هنوز نمی‌توانند اطلاعات صد در صد موثقی را از این تلفن همراه هوشمند عرضه کنند و ویژگی‌های آن برای بسیاری از علاقه‌مندان همچنان مبهم باقی‌مانده است. بااین‌وجود هم‌اکنون علامت تجاری جدیدی را به ثبت رسانده است که نشان‌دهنده استفاده این کمپانی از آلیاژ فلزی در ساخت بدنه این تلفن همراه هوشمند است.
چندی پیش کمپانی سامسونگ علامت تجاری جدیدی را برای فلز ۱۲ به ثبت رساند که درواقع بسیار کم‌وزن بوده و آلیاژ آلومینیوم منیزیم بادوامی است که از توسط خود کمپانی سامسونگ ایجادشده و هم‌اکنون نیز به‌عنوان ماده اولیه اصلی در ساخت نوت بوک ۹ سال ۲۰۱۸ میلادی به‌کاررفته است. کاربرد ثبت تجاری یادشده نشان‌دهنده این است که این آلیاژ جدید به‌احتمال بسیار زیاد در دستگاه‌های دیگر سامسونگ که البته از سردمداران آن تلفن‌های همراه هوشمند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس و نیز ساعت هوشمند سامسونگ گیر اس ۴ خواهد بود، به کار خواهد رفت.
بااین‌حال شاید برای شما نیز این سؤال پیش بیاید که مزیت‌های این آلیاژ جدید چه هست؟ یکی از مزیت‌های اصلی این آلیاژ را می‌توان سبکی وزن آن نسبت به فلزهای دیگر در نظر گرفت و البته کاربری دیگر آن نیز قوی بودن آن نسبت به آلومینیوم است. این دو آلیاژ منیزیوم کاربری‌های بسیار زیادی داشته و به‌نوعی به‌عنوان فلز آینده در نظر گرفته‌شده است.
البته لازم به ذکر است که کمپانی سامسونگ پیش‌ازاین نیز با آلیاژ منیزیوم سروکار داشته است و چند سال گذشته نیز نمونه اولیه منیزیومی گلکسی اس ۷ را عرضه کرده است. بااین‌حال نتیجه کار چند سال گذشته آن به ثمر نرسید و تولید انبوهی از دستگاه‌های گلکسی اس ۷ مبتنی بر منیزیوم را شاهد نبودیم. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که سال ۲۰۱۸ سال شانس سامسونگ برای محقق کردن رویای دستگاه‌های ساخته‌شده از منیزیوم اس شاید. مسلماً ثبت تجاری این فلز و ساخت یک لپ‌تاپ با استفاده از آن نمی‌تواند دلیلی قطعی برای ارائه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با این فلز باشد و حتی تلفن همراه هوشمند نوت ۹ نیز که چندی پس از گلکسی اس ۹ رونمایی می‌شود نیز ممکن است از این ماده ساخته نشود. اما در حال حاضر با استفاده از شواهد موجود می‌توان انتظار داشت که سامسونگ تمامی دستگاه‌های هوشمند سال جاری را با استفاده از این آلیاژ که بانام فلز ۱۲ مشهور شده است بسازد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا