اخبار

سامسونگ به مسموم کردن بیش از ۲۰۰ کارگر خود متهم شد

سامسونگ که یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات شرکت اپل است، به تازگی سوژه تحقیقات جدیدی شده است که این شرکت را به مخفی کردن اطلاعات حساس درباره مواد شیمیایی سمی که کارگران حین کار در کارخانه‌های این شرکت در معرض آن بوده اند متهم می‌کند.
 
مطابق با گزارشی که در وب سایت خبری اسوشیتد پرس منتشر شده است، یک گروه حمایت از کارگران گزارش داده‌اند که بیش از ۲۰۰ بیمار جدی در میان کارگران سابق سامسونگ که در کارخانه‌های LCD و نیمه هادی این شرکت فعالیت می‌کردند، وجود دارد.
 
این کارگران که در دهه‌های ۲۰ تا ۳۰ سنی قرار دارند به بیماری‌هایی شامل سرطان خون، سل پوستی، سرطان لنفی و از بین رفتن سلول‌های عصبی دچار شده‌اند و دست کم ۷۶ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.
 
با این حال دولت کره جنوبی دریافت هرگونه غرامت مربوط به این بیماری‌ها را برای بیماران دشوار کرده است و به سامسونگ امکان داده تا مسموم شدن توسط مواد شیمیایی سمی را از کارگران خود پنهان کند.
 
شرکت سامسونگ پیش از مرگ یکی از این بیماران به دلیل سرطان خون در سن ۲۲ سالگی، مبلغ ۸۶۴ هزار دلار را به عنوان حق السکوت به او پیشنهاد داده است. به گفته یکی دیگر از این بیماران که بینایی خود را از دست داده است، سامسونگ هیچ وقت درباره مواد شیمیایی خطرناکی که کارگران در معرض آنها بوده‌اند، اطلاعاتی ارایه نمی‌داده است، در صورت داشتن اطلاعات کافی درباره اینکه کدام یک از مواد شیمیایی خطرناک هستند، کارگران می توانستند در برخورد با این مواد بیشتر احتیاط کنند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا