اخبار

سامسونگ حافظه SSD قابل حمل ۲ ترابایتی خود را معرفی کرد

سامسونگ امروز در نمایشگاه CES 2016 از جدیدترین حافظه ی SSD قابلل حمل خود رونمایی کرد. این حافظه ذخیره سازی که ۲ ترابایت فضا را در اختیار کاربر قرار می دهد، با نام T3 شناخته می شود.T3 درواقع بروز رسانی درایو های مدل T1 است که دقیقا یکسال پیش در همین نمایشگاه معرفی شد که سه ظرفیت ۲۵۶ و ۵۰۰ گیگابایت و ۱ ترابایت را عرضه می کرد. حال مدل T3 انتخاب جدید ۲ ترابایتی را هم در اختیار مشتریان قرار می دهد.
منصفانه نیست اگر از میان تغییرات جدید T3، تنها به افزایش حجم ذخیره سازی آن اشاره کنیم. T3 جزو اولین درایوهای قابل حمل SSD محسوب می شود که از درگاه USB-C استفاده می کند. سامسونگ با ارائه ی این قابلیت گامی به سوی خشنود کردن کاربران خود برداشته و دستگاه با کلیه دیوایس هایی که از USB-C استفاده می کنند از جمله مک بوک ۱۲ اینچی اپل که تنها پورت به کار رفته در آن USB-C می باشد، سازگاری بسیاری دارد. به منظور قابل استفاده بودن بر روی سیستم های قدیمی کامپیوتری که از درگاه جدید استفاده نمی کنند، کابل تبدیل USB-C به USB-A نیز در به صورت جداگانه به فروش می رسد تا جای گلایه ای برای این محصول قدرتمند باقی نماند.
از دیگر ویژگی های این حافظه پورتابل می توان به کیس فلزی ضد شوک و قاب داخلی آن که مقاومت در برابر ۱۵۰۰ بار فشار آن را تضمین می کند اشاره نمود. همانند بیشتر محصولات هم رده امروزی، عدم نفوذ آب در این دستگاه تا عمق دومتری را نیز بایستی به لیست بلند بالای امکانات این درایو حالت جامد اضافه کرد.
به گفته ی سامسونگ، T3 از سیستم محافظ یکپارچه سازی شده ی مدیریت گرما استفاده می کند که از گرم شدن بیش از حد درایو در دماهای بالا جلوگیری به عمل می آورد. به علاوه، شاهکار سامسونگ وزن بسیار کمی دارد و حجم کمی اشغال می کند که جابجا کردن آن را بسیار راحت می سازد.
درایو جدید سامسونگ، شباهت ساختاری زیادی به مدل قدیمی T1 دارد. این دستگاه از mSATA 850 Evo میزبانی می کند که به معنای امکان استفاده از تمامی قابلیت های قدیمی ۸۵۰ Evo برروی این کالا می باشد. همچنین از حافظه ی سه بعدی عمودی از نوع NAND flash نیز در ساخت این محصول استفاده شده است. در گذشته، در ساختار T1 حافظه های از نوع ۲D-planar NAND flash که همان واحد های ذخیره سازی برروی SSD ها هستند بصورت افقی به روی ورقه ی سیلیکونی نصب می شدند. سلول های ذخیره کننده ی اطلاعات حداکثر برروی ۳۲ لایه روی هم انباشته می شدند. این ساختار خاص به افزایش چشمگیر تعداد و تراکم سلول های قابل استفاده در هارد و نهایتا ظرفیت بالاتر ذخیره سازی با قیمت پایین تری منجر می شود.
تکنولوژی TurboWrite سامسونگ از دیگر فناوری های مورد استفاده در این هارد می باشد. T3 با بهره بردن از این قابلیت می تواند بخشی از حافظه ی فلش خود را با عملکردی بالا شبیه سازی کرده و لایه سلولی حائلی ایجاد کند. به هنگام نوشته شدن اطلاعات برروی هارد، داده ها ابتدا با سرعت بالایی در این منطقه ی حائل رونویسی می شوند، سپس به هنگام استندبای دستگاه، از این منطقه به محل ذخیره سازی اصلی دستگاه منتقل می شوند. این فرآیند بسیار سریع تر از آنچه کاربر به چشم خود می بیند صورت می پذیرد.
سامسونگ از ایمن نگه داشتن اطلاعات موجود برروی هارد جدید خود غافل نمانده و درایو جدید T3 از شیوه رمزگذاری AES 256-bit پشتیبانی به عمل می آورد که به تمایل کاربر، قابلیت فعالسازی دارد. این روش سارقان هارد شما را از دستیابی به اطلاعات شخصی تان به کلی ناامید می سازد.
بنا بر اعلام شرکت سازنده، T3 از اواسط اسفندماه سال جاری در دسترس عموم خواهد بود. سامسونگ هنوز درباره قیمت این باکیفیت سخنی به میان نیاورده است.

مشخصات فنی SSD قابل حمل جدید سامسونگ T3 :

  • نوع درایو : mSATA-based portable drive
  • ظرفیت : ۴  ظرفیت ۲۵۰ ، ۵۰۰ گیگابایتی و ۱ و ۲ ترابایتی
  • رابط کابل : USB 3.0(سازگار با USB 2)
  • وزن : ۵۱ گرم
  • ابعاد : ۷۴ x 58 x 10.5 میلی متر
  • نوع رمزگذاری : AES 256-bit
  • امنیت : قابلیت گذاشتن گذر واژه
  • سیستم عامل های سازگار : Windows 7 (or later), Mac OS 10.7 (or later), Android KitKat (version 4.4 or later)
  • خدمات پس از فروش : ۳ سال

منبع : Cnet

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا