اخبار

سامسونگ روی چیپ ۵ نانومتری کار می کند

براساس گفته‌های کمپانی سامسونگ از سال آینده تولید چیپست‌های ۵ نانومتری برای گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌ها آغاز خواهد شد اکنون نیز این کمپانی درحال بررسی و نمونه‌برداری از این چیپست‌های جدید است. طراحی و تولید چیپست‌های ۵ نانومتری مزایا و ویژگی‌های زیادی را در بردارد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این است که این نوع چیپست‌ها موجب صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در مصرف انرژی و همچنین افزایش ۱۰ درصدی کارایی خواهند شد.

جالب است بدانید که مقیاس چیپست‌های ۵ نانومتری آنقدر کوچک است که تعداد ۲۰۰۰ واحد از آن‌ها را می‌توان در عرض یک تار مو قرار داد. فناوری EUV در ساخت چیپست‌های ۵ نانومتری نیز کاربرد داشته است چراکه از این فناوری در ساخت این چیپست‌ها استفاده کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد که استفاده از فناوری EUV در ساخت چیپست‌های ۵ نانومتری هم کار بسیار مشکلی بوده است و هم اینکه هزینه زیادی را برای کمپانی سامسونگ در برداشته است چراکه کمپانی سامسونگ در همین اواخر اعلام کرد که برای تولید چیپست‌های ۷ نانومتری، ۶ میلیارد دلار هزینه کرده است. علاوه‌بر این کمپانی سامسونگ اشاره کرده است که تا سال ۲۰۲۰ به فناوری تولید چیپست‌های ۵، ۷ و ۳ نانومتری دست خواهد یافت.

به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا شرکت سامسونگ اطلاعات دقیقی دردسترس قرار دهد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا