اخبار

سامسونگ از چند دوربین برای اسکن عنبیه چشم استفاده خواهد کرد

چند وقتیست که شایعات و خبرهای زیادی در خصوص تصمیم سامسونگ برای استفاده از سیستم تشخیص هویت از طریق اسکن عنبیه چشم در محصولات این شرکت کره ای در فضای رسانه ای منتشر شده و اگر خاطرتان باشد چند هفته قبل اولین تبلت مجهز به این حسگر را برای استفاده محدود در برخی شرکت ها و دولت هند رونمایی کرده است.
حال با توجه به نزدیکی زمان رونمایی گلکسی نوت ۷ و از آن جایی که استفاده از این سنسور در این فبلت، کم و بیش تایید شده است، آخرین خبرها حاکی از این است که این شرکت در حال کار بر روی این قابلیت از طریق سیستم شناسایی عنبیه چشم از طریق دوربین چند گانه است.
این اطلاعات که از طریق پتنتی که به تازگی توسط این شرکت به ثبت رسیده است فاش شده نشان می دهد که این سیستم ابتدا از طریق سه لنز تعبیه شده بر روی دستگاه، سیگنال های تصویری از صورت و چشم های کاربر را ثبت و با کمک این سیگنال ها، کاربر را شناسایی می کند. همچنین این پتنت نشان می دهد که فاکتورهای دیگری نیز قبل از اجازه دسترسی به دستگاه توسط این سیستم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علاوه بر این، اگر مراحل شناسایی و تشخیص کاربر برای دسترسی به دستگاه با موفقیت انجام نشود، پیغامی صوتی مبتنی بر امتحان دوباره برای وی پخش خواهد شد.
با این حساب، به نظر می رسد که گلکسی نوت ۷ سامسونگ به عنوان اولین دستگاه مجهز به اسکنر عنبیه چشم روانه بازار خواهد شد و نکته دیگری که در این پتنت دیده می شود این است که امکان استفاده از این سیستم برای لپ تاپ ها، تبلت ها، دستگاه های اینترنت اشیا و غیره پیش بینی شده است.
 
 

سامسونگ
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا