اخبار

سامسونگ Snapdragon 820 را برای کوالکام تولید خواهد کرد

سامسونگ را باید جزو معدود تولیدگنندگانی دانست که قادر است تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید کند، از این‌رو کوالکام در نظر دارد تا تولید تراشه‌های اسنپدراگون ۸۲۰ را به این کمپانی کره‌ای که در حال تبدیل شدن به رقیب کوالکام است، بسپارد.

براساس گزارش منتشر شده توسط Re/Code که برمبنای اطلاعات ارائه شده توسط منابع آگاه از نقشه‌ی راه کوالکام تهیه شده، این کمپانی آمریکایی، سامسونگ را به عنوان تولیدکننده‌ی تراشه‌های خود انتخاب کرده و TSMC تایوان را کنار گذاشته است. دلیل این انتخاب استفاده از فرآیند تولید ۲۰ نانومتری توسط TSMC است، در حالی که سامسونگ قادر است تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری را تولید کند. کوالکام دلایلی نظیر کاهش مصرف باتری و همچنین کاهش هزینه‌های تولید را دلیل انتخاب لیتوگرافی ۱۴ نانومتری برای نسل بعدی تراشه‌ی خود می‌داند.
البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که طراحی و توسعه‌ی SOC توسط خود کوالکام انجام می‌شود و سامسونگ تنها تولیدکننده‌ی پردازنده‌ی Snapdragon 820 خواهد بود.

snapdragon820
سامسونگ در گلکسی S6 و S6 اج از ترا‌شه‌ی ۱۴ نانومتری ساخت خود استفاده کرد. این کمپانی کره‌ای اکسینوس ۷۴۲۰ را در گوشی‌های‌هوشمند خود به کار گرفت و خبری از ارائه‌ی نسخه‌ای مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون نبود. در حال حاضر اسنپدراگون ۸۱۰ در گوشی‌های‌هوشمندی نظیر جی‌فلکس ۲، وان ام ۹ اچ‌تی‌سی و اکسپریا Z4 سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
براساس گزارش منتشر شده کوالکام امیدوار است با تولید تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ توسط سامسونگ، این کمپانی کره‌ای نسل بعدی گوشی‌هوشمند خود را مبتنی بر این تراشه‌ی روانه‌ی بازار کند. با توجه به ثبت نتایج مناسب توسط اکسینوس ۷۴۲۰ در بنچمارک‌های انجام شده، باید دید که آیا سامسونگ دوباره به سوی کوالکام روی برمی‌گرداند یا خیر. 

منبع : موبنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا