اخبار

سرفیس پن بعدی احتمالا قابل شارژ خواهد بود

مایکروسافت اکنون چهارمین نسل از تبلت/لپ‌تاپ‌های سرفیس پرو خود را عرضه کرده و همین دلیلی بر تجربه بسیار بیشتر این کمپانی بر رقیب خود یعنی اپل در ساخت آیپد پرو است. اما با اینکه آیپد پرو انتقاد‌های زیادی دریافت کرد، قلم این دستگاه دقت، سرعت و تجربه بسیار خوبی را برای کاربر رقم می‌زد. اینطور که پیدا است مایکروسافت می‌خواهد این برتری را از اپل به شکل دیگری پس بگیرد.

در حال حاضر سرفیس پن با یکی باتری AAAA مجهز شده که می‌تواند برای چندین ماه نیاز کاربر از جایگزین کردن باتری این قلم را از بین ببرد اما قلم اپل در آن طرف ماجرا قابل شارژ است و از انتهای خود محلی برای شارژ دوباره دارد.
در پتنت جدیدی که مایکروسافت به ثبت رسانده یک داک مغناطیسی قرار دارد که که در فریم تبلت قرار گرفته و علاوه بر اینکه قلم را نگه می‌دارد می‌تواند دوباره آن را شارژ کند.
surface pen patent 91a4f
راه حل اپل برای شارژ دوباره قلم آیپد با اتصال آن به درگاه لایتنینگ کمی عجیب و غریب است و زمانی که قلم را می‌خواهید شارژ کنید انگار یک آنتن به تبلت خود اضافه کرده‌اید. اما به نظر می‌رسد راهی که مایکروسافت طراحی کرده هم می‌تواند قلم را در کنار تبلت نگه دارد و هم آن را شارژ کند. قطعا نمی‌توان تضمین داد که چنین ویژگی را در سرفیس پرو ۵ خواهیم دید اما مشخص است که این یکی از ایده‌هایی است که مایکروسافت در ذهن خود می‌پروراند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا