اخبار

سرمایه گذاری سامسونگ روی تراشه های ۷ نانومتری

سامسونگ به تازگی از تراشه finfet رونمایی کرد. این شرکت معتقد است که پردازنده های ۱۱ نانومتری LLP دارای ۱۵ درصد کارایی بهتر نسبت به ۱۴ نانومتری است. پردازنده‌های ۱۴ نانومتری LLP در گوشی‌های سری A و J سامسونگ در سال ۲۰۱۷ استفاده شده‌اند. همچنین تراشه‌هایی که با فناوری ۱۱ نانومتری ساخته شده‌اند؛ ۱۰ درصد کوچک‌تر از تراشه‌های مشابه با فناوری ۱۴ نانومتری هستند؛ درحالی‌که توان مصرفی آن‌ها با هم برابر است.
این شرکت طی بیانیه ای این طور عنوان کرد:

سامسونگ فناوری ساخت ۱۱ نانومتری را به پروسه‌ی تولید اضافه کرده است تا بتواند گزینه‌های پیشرفته‌ای برای برنامه‌های مختلف در نظر بگیرد. بنابراین سامسونگ قصد دارد این بهبودها را ادامه دهد و در سه سال آینده، فناوری ساخت ۱۴ نانومتری را به ۱۱، ۱۰، ۸ و ۷ نانومتر برساند.

نیمه اول سال ۲۰۱۸ زمان عرضه این تراشه ها برای گوشی های میانرده و بالا رده است. حدس ما این است که اولین گوشی‌هایی که از این پردازنده‌ها استفاده خواهند کرد، گلکسی A و C باشند.
این شرکت همچنین تأیید کرده است که توسعه‌ی فناوری ساخت ۷ نانومتری LLP LUV (مخفف Extreme Ultra Violet) را از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ شروع خواهد کرد. همانطور که ممکن است بدانید، تیم سخت‌افزاری سامسونگ از ماه می سال جاری در حال کار روی فناوری ساخت ۷ نانومتری LLP هستند و ادامه‌ی نقشه‌ی راه آن‌ها، نشان‌دهنده‌ی ارتقاء فناوری ساخت از ۱۰ به ۴ نانومتر است.
ا
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا