اخبار

سرمایه گذاری هنگفت فاکسکان برای افزایش تولید آیفون در هند

به نظر رسیده بازار هند برای شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند جذاب است، به شکلی که شاهد افزایش تولید اسمارتفون‌ها و عرضه آنها در هند هستیم. در این بین فاکسکان از شرکا اپل در پی افزایش تولید آیفون برای بازار هند است.

فاکسکان بر این اساس سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری تدارک دیده تا بتواند به رشد تولید کمک کند. در ماه‌های گذشته جنگ تجاری میان دولت پکن و واشنگتن افزایش پیدا کرده که دود آن به چشم برندهای آمریکایی و چینی می‌رود. در همین راستا اپل به آرامی و در سکوت خبری بدنبال انتقال بخشی از خطوط تولید خود از چین به کشور هند است، البته علاوه بر جنگ تجاری، شیوع ویروس کرونا نیز در این تصمیمات نقش داشته است. در کنار اپل، ال جی نیز بدنبال افزایش تولیدات خود در این کشور است.

رویترز اخیرا گزارش داده که اپل از تولیدکنندگان زنجیره‌ای درخواست کرده تا تولید خود را به خارج از چین ببرند. این دستور برای آن بوده که ایالات متحده رابطه تیره‌‌ای با چین پیدا کرده و همین امر هم موجب شده تا اپل تصمیم جدی و جدیدی بگیرد. آنچه انتظار داریم این است که فاکسکان به عنوان شرکا اپل در پی آن بوده تا بتواند تولید را در هند به جای چین افزایش دهد تا جبرانی برای این برنامه شرکت کوپرتینویی یعنی اپل باشد.

فاکسکان به دنبال افزایش تولید

رویتر در این گزارش می‌نویسد که «اپل از تولیدکنندگان خود شدیدا درخواست می‌کند که بخشی از خط تولید خود را از کشور چین خارج کنند.»بنابراین درخواست شرکت اپل نه تنها جدی بوده بلکه شدید هم است.

با وجود انتشار گزارش‌ها مبنی بر انتقال بخشی از خط تولید فاکسکان به کشور هند، این شرکت و همچنین اپل واکنشی نسبت به آن از خود نشان نداده‌اند. در حال حاضر فاکسکان در حال تولید آیفون XR در کارخانه «Sriperumbur» در ۵۰ کیلومتری غرب شهر «چنای» است و گفته شده این شرکت خواستار سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد دلاری در این کارخانه طی سه سال آینده است.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود فاکسکان و اپل چه برنامه‌ای برای بازار هند دارند. بازاری که مشتریان بسیاری دارد و شرکت‌های تولیدکننده اسمارتفون سعی دارند محصولاتی مختلف را معرفی و عرضه دارند.


مطالب مرتبط:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا