اخبار

سرویس مسیریابی و جستجوی آفلاین گوگل مپس رسما آغاز شد

میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان هنگامی‌که به پیدا کردن راه احتیاج داشته باشند سراغ Google Map می‌روند. این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد که به مسیریابی صوتی محدود نمی‌شود و دارای اطلاعات ترافیک بلادرنگ، مسیردهی از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی و بسیاری دیگر می‌شود.
یک قابلیت که کاربران این برنامه برای آن بسیار انتظار کشیده‌اند بالاخره آماده شده است، حالا می‌توانید به صورت آفلاین مسیر خود را پیدا کنید و به جست‌وجوی مکان‌های موردنظر بپردازید. حالا می‌توانید در هرکجای دنیا که باشید حتی اگر دسترسی به اینترنت هم امکان‌پذیر نباشد، جهت صحیح را پیدا کنید.
گوگل امسال در کنفرانس I/O خود اعلام کرد که این قابلیت به سرویس نقشه این شرکت اضافه خواهد شد و حالا بعد از شش ماه می‌توان یک منطقه جغرافیایی را در دستگاه ذخیره کرد و به قابلیت‌های مسیریابی و جست‌وجو بدون استفاده از اینترنت دسترسی داشت. می‌توانید نقشه را به صورت آفلاین ببینید، از مسیردهی رانندگی استفاده کنید، برای پیدا کردن مقصد به جست‌وجو بپردازید و حتی اطلاعاتی در مورد کسب‌وکارهای مختلف مثل زمان کاری، امتیاز و اطلاعات تماس آن‌ها را دریافت کنید.
به سادگی منطقه‌ای را با جست‌وجو برای شهر، منطقه یا کشور و لمس کردن Download در برگه مربوط به آن منطقه دریافت کنید. زمانی که منطقه دانلود شد، برنامه در صورت موجود نبودن اینترنت به صورت خودکار به حالت آفلاین می‌رود. زمانی که دوباره ارتباط با اینترنت برقرار شود و یا به وضعیت پایدار برسد، برنامه بار دیگر آنلاین می‌شود و قابلیت‌هایی نظیر اطلاعات ترافیک را به صورت کامل در اختیارتان خواهد گذاشت. این برنامه تنها زمانی که از وای‌فای استفاده کند اطلاعات مربوط به مناطق را دانلود خواهد کرد تا مطمئن شود کاربران مجبور به پرداخت برای حجم سنگینی از دیتا نخواهند شد.
آخرین نسخه گوگل مپس جست‌وجو و مسیریابی آفلاین را برایتان به همراه دارد تا الآن برای اندروید حاضر است و به زودی برای آی‌اواس هم آماده خواهد شد. گوگل اعلام کرده که به زودی امکانات بیشتری را به صورت آفلاین برای کاربران آماده خواهد کرد تا بتوانند از این برنامه استفاده بیشتری ببرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا