اخبار

سرویس های ذخیره ابری در ترکیه مسدود شد

بنا به گزارش اخیری که منتشر شده، دولت ترکیه خدمات ذخیره‌سازی فضای ابری از جمله گوگل درایو، دراپ‌باکس و OneDrive مایکروسافت و همچنین سرویس هاستینگ گیت‌هاب را در روز شنبه‌ی هفته‌ی جاری مسدود کرده است.
گفته می‌شود، این اقدام دولت در تلاش برای جلوگیری از درز ایمیل‌های متعلق به وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور، برات آلبایراک (Barat Albayrak)، صورت گرفته است. گفتنی است که وی داماد رئیس جمهور فعلی ترکیه، رجب طیب اردوغان است.
به گزارش وبسایت Turkey Blocks، این اقدام برای مسدودسازی سرویس‌های یاد شده به احتمال زیاد از آن جهت انجام شده که افراد را از نگه‌داری ایمیل‌ها در حساب‌های کاربری خود باز دارد.
در عملیات ۱۷GB‌ که توسط گروه هکری Redhack انجام شده بود، در آن محتویات شمار ۵۷۶۲۳ ایمیل از ماه آوریل سال ۲۰۰۰ تا سپتامبر سال جاری به سرقت رفته بود. صدور دستوری از دادگاهی در آنکارا در رابطه با تحقیق‌های انجام شده پیرامون این سرقت اطلاعاتی، نشان می‌داد که وجود چنین دسترسی گسترده‌ای صحت داشته است.
به گزارش پایگاه Daily Dot که برخی از محتویات ایمیل‌ها را نیز دریافت کرده بود، مکاتبات لو رفته به خوبی نشان می‌داد که ادوغان چگونه از جایگاه و قدرت اجرایی خود برای تاثیر روی رسانه‌ها و مجبور کردن آنها به انتشار اطلاعات گزینشی در روزنامه‌های دولتی استفاده می‌کند. Turkey Blocks همچنین اشاره کرده که گوگل درایو روز یکشنبه مجددا باز شده است.
این کشور دارای سابقه‌ای طولانی در مسدود کردن خدمات اینترنت است و این اقدامات معمولا با تلاش برای کنترل آنچه که شهروندان می‌توانند در مورد دولت به صورت آنلاین بخوانند، انجام می‌شود. دولت از ماه جولای پس از درز ایمیل‌های حزب سیاسی حاکم ترکیه ویکی‌لیکس را مسدود کرده است. در ماه مارس، آنها کاربران وب را از دسترسی به توییتر و فیسبوک پس از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در آنکارا منع کردند.
شاید در چند روز آینده از سوی گوگل، دراپ‌باکس، مایکروسافت، گیت‌هاب و دولت ترکیه اطلاعات و خبرهای بیشتری در این زمینه منتشر شود.

منبع thenextweb
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا