اخبار

سلفی ها و تمایل افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی

سلفی ها و تمایل افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی

شما ممکن است این موقعیت را تجربه کرده باشید که عکسی سلفی به ثبت می رسانید که قصد ارسال و به اشتراک گذاری آن را در شبکه های اجتماعی دارید اما زمانی که وارد گالری تلفن همراه خود می شوید با بینی بسیار خود در تصویر روبرو می شوید و از انتشار این تصویر منصرف می شوید. اما باید بدانید که این بینی شما نیست که مشکل دارد بلکه مقصر اصلی دوربین جلوی تلفن همراه شما است.
همان طور که مطالعات نشان می دهد، زمانی که ما سلفی می گیرید، لنز پهن تر دوربین و ترکیب آن با فاصله موجب می شود  که اندازه بینی ما تا ۳۰ درصد در عکس گرفته شده بزرگ تر شود. این مطالعه در ادامه به صورت جزئی توضیح می دهد که چگونه این فاکتورهای ذکر شده موجب بزرگی بینی شما می شود.
البته نتایج این پژوهش حاکی از آن هستند که مشکل در اینجا محدود نمی شود و کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند تمایل بسیار زیادی به انجام جراحی زیبایی بینی پیدا می کنند. بوریس پاسخوور به عنوان یکی از راهبران این تحقیق در رابطه با موضوع یاد شده اظهار داشت که: « جوانان به صورت دائمی برای به صورت دائمی سلفی می گیرند و در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند و تصور می کنند که این تصاویر واقعا نشان دهنده چهره واقعی آنهاست، که همین امر می تواند بر روی حالات احساسی آن ها تاثیر بذارد. من میخواهم آنها بفهمند که زمانی که سلفی می گیرند در واقع انگار به یک آینه مقعر موجود در اتاق آینه شهربازی ها نگاه کرده اند.»
البته شما ممکن است تصور کنید که این امر مشکل چندان بزرگی نیست اما اطلاعات نشان می دهد که ۵۵ درصد از جراحی های زیبایی پلاستیکی که در سال ۲۰۱۷ میلادی رخ داده اند به دلیل این بوده اند که بیماران می خواستند در سلفی ها بهتر به نظر برسند. این درصد در سال ۲۰۱۶ رقم ۴۲ بوده است که البته همین امر نیز خود نشان دهنده روند بدی است که در میان جوانان باب شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا