اخبار

سنسور اثر انگشت تا سال آینده بر روی بیش از ۵۰ درصد گوشی‌ها حضور خواهد داشت

سنسور اثر انگشت اینک بر روی اغلب گوشی‌های هوشمند حال حاضر جهان قرار دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن یکی از امن‌ترین روش‌های قفل گذاری بر روی تلفن همراه خود را تجربه کنید. بر اساس گزارشی تازه تا سال آینده این اسکنرها بر روی بیش از ۵۰ درصد گوشی‌ها قرار خواهند داشت. این در حالی است که سال گذشته این آمار ۲۰ درصد بوده و اینک نیز ۴۰ درصد است.
به خاطر می‌آورید که قفل گوشی‌ها قبل از آن که به درجه پیشرفت فعلی برسند، تنها با فشردن ترکیبی از کلیدها بازگشایی می‌شدند؟ پس از آن در دوره‌ای از زمان، رمز عبور جایگزین آن روش بسیار ساده شد و همراه با گوشی‌های اندرویدی ما راه‌های پیشرفته‌تری نظیر استفاده از پترن‌ها را در اختیار داریم.
 

سنسور اثر انگشت ، استاندارد امنیتی امروزی در گوشی‌های هوشمند

اما این قضیه خیلی سریع رو به جلو پیشرفت تا امروز روش امنیتی بیومتریک به یک استاندارد بین‌المللی در گوشی‌های هوشمند تبدیل شود. موتورولا برای چندین سال از سنسور اثر انگشت بر روی گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد اما موفق نشده بود این روش را به روشی بسیار محبوب جهت حفظ امنیت کاربران تبدیل کند. شرکت اپل با قرار دادن تاچ آی‌دی در آیفون‌های خود بار دیگر موجب شد تا این تکنولوژی به یک استاندارد محبوب و همه گیر تبدیل شود. در همین راستا جالب است بدانید که تولیدکنندگان تا سال آینده میلادی سنسور اثر انگشت را بر روی نیمی از گوشی‌های هوشمند تولیدی خود قرار خواهند داد. به گزارش دیجی تایم و به نقل از ناظران صنعت حوزه موبایل، سنسور اثر انگشت با ورود به سال ۲۰۱۷ از ۵۰ درصد نفوذ خواهد کرد.
اما شاید بد نباشد وضعیت حضور این اسکنرها را در شرایط فعلی بر روی گوشی‌های هوشمند بررسی کنیم. بر اساس آخرین گزارش‌ها در شرایط فعلی شاهد حضور سنسور اثر انگشت بر روی چیزی حدود ۴۰ درصد گوشی‌های هوشمند هستیم. این آمار نسبت به سال گذشته میلادی که در حدود ۲۰ درصد بود، با رشد بسیار خوبی همراه بوده است و انتظار می‌رود که تا سال آینده این رشد با همین سرعت به جلو پیش برود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا