اخبار

سنسور دوربین Galaxy S6 شما ساخت سامسونگ است یا سونی؟

سنسور دوربین Galaxy S6 شما ساخت سامسونگ است یا سونی؟

سنسور دوربین Galaxy S6 شما ساخت سامسونگ است یا سونی؟,سنسور دوربین Galaxy S6,دوربین,سنسور دوربین گلکسی اس6,سامسونگ,سونی,سایت خبری موبایلستان

شرکت سامسونگ با استفاده از سنسورهای مختلف در مدل‌های یکسان از محصولات پرچمدار خود شهره است و گلکسی اس ۶ (Galaxy S6)  و اس ۶ اج نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. امروز قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که تشخیص دهید سنسور دوربین گوشی شما ساخت سامسونگ است یا سونی.
در حالی که در ابتدا اعلام شد پرچمداران ۲۰۱۵ سامسونگ به سنسور دوربین IMX240 سونی بهره می‌برد، کمی بعد مشخص شد که برخی مدل‌ها به سنسور دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مجهز شده‌اند. این موضوع درباره‌ی گلکسی نوت ۴ نیز تکرار شده بود و نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس این فبلت از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت سامسونگ استفاده کرده بود، در حالی که مدل مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۵ دارای سنسور IMX240 سونی می باشد. به دلیل به کارگیری پردازنده‌های سیگنال تصویر متفاوت تنها می‌توان از روش نرم‌افزاری سازنده‌ی سنسور را معین کرد.
اما سامسونگ در گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج، کاملا پردازنده‌ی اسنپدراگون را کنار گذاشت و از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اکسینوس ۷۴۲۰ خود بهره گرفت. با این حال همچنان کاربران زیادی از سراسر دنیا نمی‌دانند که چگونه باید مشخص کنند سنسور دوربین گوشی آنها توسط سونی ساخته شده یا سامسونگ.
البته به نظر می‌رسد این انتخاب‌ها به صورت تصادفی باشد و چون تفاوت‌ها خاصی بین آن‌ها نیست، زیاد درباره‌ی سنسور سونی و سامسونگ و اختلاف تصاویر نهایی نگران نیستیم. اما اگر واقعا کنجکاو هستید که بدانید سنسور دوربین گوشی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج شما ساخت کدام شرکت است، با ما همراه باشید.

Sc-sh-galaxy-s6

 
۱- اپلیکیشن AIDA64 را از اینجا دریافت کرده و نصب کنید.این اپلیکیشن یکی از بهترین برنامه‌های نمایش اطلاعات سیستم‌های دسکتاپ می باشد که برای گوشی‌های موبایل نیز منتشر شده و می‌تواند هر دقیقه و هر لحظه جزئیات مربوط به سخت‌افزار گوشی شما را نمایش دهد.

Sc-sh-galaxy-s6-1

۲- به قسمت Deivce رفته و نوع Camera ID را بررسی کنید. اگر جلوی Camera ID نوشته شده بود SLSI آن وقت می‌فهمیم که این سنسور ساخت سامسونگ است

Sc-sh-galaxy-s6-2

 
۳-  ولی اگر سنسور دوربین ساخت سونی باشد عبارت Sony_IMX240 نوشته می‌شود.
منبع : zoomit.ir

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا