اخبار

سن دیسک یک میکرو اس دی ۴۰۰ گیگاباتی را معرفی کرد

 
با این که گوشی های جدید همگی تا افزایش حافظه تا ۲ ترابایت را دارند اما تا به حال میکرو اس دی با این حجم حافظه ساخته نشده است. امروز در خلال نمایشگاه IFA 2017 سن دیسک از حجیم ترین میکرو اس دی حال حاضر جهان رونمایی کرد. این میکرو اس دی ۴۰۰ گیگابایت ظرفیت حافظه دارد. در حال حاضر، ظرفیت استاندارد حافظه‌ی جانبی برای گوشی‌های هوشمند حداکثر تا ۲ ترابایت است؛ در نتیجه این کارت حافظه‌ی ۴۰۰ گیگابایتی با گوشی‌های هوشمندی که اخیرا معرفی شده‌اند نظیر ال‌جی وی۳۰ و اکسپریا ایکس‌زد وان کاملا سازگار خواهد بود.
سرعت این میکرو اس دی تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است که مناسب برای تصویربرداری ۴k گرفته شده است.با وجود این ظرفیت بالا، هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری دیگر نگران پر شدن حجم حافظه‌ی خود نخواهید بود. با چنین سرعت بالایی، سن‌دیسک ادعا می‌کند که کاربران می‌توانند در هر دقیقه ۱۲۰۰ عکس روی آن منتقل کنند. این کارت حافظه‌ی جدید از استاندارد A1 نیز پشتیبانی می‌کند؛ بدین مفهوم که در صورت نصب اپلیکیشن‌ها روی این کارت حافظه، قادر خواهد بود تا آن‌ها را سریع‌تر روی گوشی هوشمند خود اجرا کنید.
باید در نظر داشت که با وجود گارانتی ۱۰ ساله برای این محصول، سن دیسک قیمتی معادل ۲۵۰ دلار خواهد داشت که به نظر بسیار گران می آید. اما تا سال آینده این قیمت بیش از پیش کاهش پیدا خواهد کرد. این موضوع در مورد کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی ۲۰۰ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی که قبلا عرضه شده‌اند اتفاق افتاده است. برای مثال مدل ۲۵۶ گیگابایتی در زمان عرصه با قیمت ۲۴۹ دلار قابل سفارش بود، اما اکنون بسته به بازارهای مختلف، تنها با پرداخت ۱۰۰ دلار می‌توانید صاحب آن شوید. این کارت حافظه‌ی جدید برای کسانی که به ذخیره‌سازی حجم بالایی از فیلم‌ها و آلبوم‌های موسیقی علاقه‌مند هستند یا امکان استفاده از محتوای ابری را در هر زمان یا مکان ندارند، کاملا ایده‌آل خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا