اخبار

سوءاستفاده سودجویان از طرح رجیستری با ارسال پیامک به مشترکان

هنوز طرح رجیستری به صورت رسمی شروع نشده اما برخی سودجویان با ارسال پیامک‌ هایی به مشترکان اقدام به سوءاستفاده از آن کرده‌اند. معاون رگولاتوری در خصوص این شیوه کلاه برداری هشدار داده است.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حاشیه نمایشگاه تله کام اظهار کرد:

اخیراً گزارش شده که پیامک‌ هایی به مشترکان ارسال می‌شود مبنی بر اینکه گوشی شما در سامانه رجیستری ثبت نشده است. از مشترکان می‌خواهیم که به این پیامک‌ها اعتماد نکنند چرا که کاملاً کلاه‌ برداری بوده و این مسئله صحت ندارد.

در پیامک‌ های ارسال شده به مشترکان گفته می‌شود که برای قطع نشدن ارتباط از شبکه مخابراتی مبلغ ۲۴ هزار تومان را پرداخت کنند. این در حالیست که طرح رجیستری هنوز آغاز نشده و در مرحله آزمایش اولیه قرار دارد. به گفته معاون رگولاتوری حتی در صورت اجرای این طرح نیز پیامک این چنینی به مشترکان ارسال نخواهد شد.
 

طرح رجیستری به گوشی هایی که در حال حاضر فعال هستند مربوط نیست

فلاح جوشقانی در ادامه گفت:

طرح رجیستری در مرحله تست فنی قرار دارد و پس از شروع آن به صورت عمومی و از طریق نهادهای مربوطه اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت. در حال حاضر گوشی هایی که در شبکه مخابراتی فعال هستند ارتباطی به این طرح ندارند و در مرحله نخست گوشی هایی که از این به بعد وارد کشور می‌شوند در سامانه ثبت خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد که طرح رجیستری هزینه‌ای برای مشترکان نخواهد داشت و این پیامکها که از سرشماره نامشخص ارسال می‌شود کاملاً جعلی هستند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا