اخبار

سود سامسونگ از فروش محصولات اپل چقدر خواهد بود؟

آیفون ۱۰ و آیفون ۸ دیشب طی مراسمی توسط اپل رونمایی شد. اپل آیفون ۱۰ را یکی از بهترین گوشی های هوشمند حال حاضر دنیا می داند و آن را آینده گوشی های هوشمند نام برده است. از طرفی باید اشاره کنیم که در این زمینه نه تنها خود اپل بلکه شرکت های دیگر از فروش این گوشی ها سود خواهند برد. شرکت سامسونگ یکی از این شرکت ها است که از قبال فروش گوشی های آیفون سود کلانی خواهد برد.
آیفون ۱۰ نخستین گوشی هوشمندی است که اپل با نمایشگر OLED رونمایی کرده است. با وجود آنکه کوپرتینونشین‌ها از نمایشگر آیفون ۱۰ با نام «سوپر رتینا» یاد می‌کنند؛ اما سامسونگ وظیفه‌ی تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز برای این گوشی را بر عهده دارد؛ هرچند اپل هیچ اشاره‌ای به این موضوع در طول مراسم شب گذشته نکرد.
باید در نظر داشت که سامسونگ تنها شرکتی بود که می توانست این پنل ها را برای اپل تامین کند. کره‌ای‌ها ۸۹ درصد از بازار نمایشگرهای OLED را در اختیار دارند. از این رو اپل تنها قادر به تأمین پنل‌های OLED مورد نیاز برای آیفون ۱۰ از جانب اصلی‌ترین رقیب خود در بازار گوشی‌های هوشمند است.
سامسونگ تا کنون به طور قطعی قیمتی روی پنل های OLED خود قرار نداده است اما به نظر می رسد که هر پنل OLED به تنهایی ۱۲۰ تا ۱۴۰ دلار قیمت خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی‌ تحلیل‌گران، اپل در سال جاری میلیون‌ها دستگاه آیفون ۱۰ به‌فروش خواهد رساند و در این بین، کسب‌وکار پنل‌های OLED سامسونگ نیز سوددهی بسیار بالایی تجربه خواهد کرد.
به‌ نظر می‌رسد که اپل طی چند سال آینده ناچار به سفارش تولید پنل‌های OLED مورد نیاز خود به سامسونگ خواهد بود؛ چرا که در حال حاضر هیچ‌کدام از تأمین‌کنندگان قادر به برآورد پیش‌نیازهای اپل نیستند و ژاپن دیسپلی که بیش از ۵۰ درصد پنل‌های LCD آیفون‌‌ها را تأمین می‌کند، احتمالا تا سال ۲۰۱۹ قادر به تولید انبوه پنل‌ OLED نخواهد بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا