اخبار

سونی در حال توسعه نوعی باتری سولفوری با میزان عمر ۴۰ درصد بالاتر از سایرین است

تلفن همراه Xperia Z5 Compact، دستگاهی فوق العاده است و از نگاه مصرف کنندگان، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. شاید علت اصلی این ماجرا، قرارگیری سخت افزاری نسبتا مشابه با Xperia Z5 و Xperia Z5 Premium در بدنه ای کوچک تر باشد.
با این حال، Z5 Compact و باتری ۲۷۰۰ میلی آمپری اش، در زمینه عمر باتری دست کمی از برادرهای درشت اندام تر خود ندارند و رکوردهای خوبی به ثبت رسانده اند. تکنولوژی باتری را می توان یکی از معدود حوزه های فناوری دانست که طی سال های اخیر پیشرفت چندانی نداشته اما سونی در نظر دارد تا با بهره گیری از واکنشی متفاوت، باتری های بهتری بسازد.
براساس گزارش منتشر شده توسط Nikkei، سونی قصد دارد تا با توسعه باتری های سولفوری، ۴۰ درصد به عمر باتری دستگاه هایش اضافه کند. با این حال، تکنولوژی مورد نظر حداقل تا سال ۲۰۲۰ آماده استفاده نخواهد بود. پیش از این تولیدکنندگان باتری به سراغ سولفور نرفته بودند و برای این کار خود دلیل قانع کننده ای داشته اند. برخلاف لیتیوم، باتری های سولفوری در هر بار شارژ، الکترودها را حل می کنند.
اما به نظر می رسد مهندسین سونی بالاخره توانسته اند با جاگزین سازی محلول الکترولیت جدید، بر حل شدن الکترودها غلبه کنند. این باتری ها علاوه بر عمر بیشتر، حجم کمتری هم اشغال می کنند. گفته می شود این باتری ها نه تنها ۴۰ درصد عمر بیشتری دارند، بلکه ۳۰ درصد هم کوچکتر هستند.
نتیجه تمام این تحقیقات به تلفن های همراه کوچک تر، باریک تر و سبک تر منجر خواهد شد، آن هم بدون قربانی کردن عمر باتری. سونی بابت تولید تلفن هایی با باتری های کارآمد معروف است و توسعه تکنولوژی جدید می تواند به اعتبار این شرکت بیش از پیش بیافزاید. در حال حاضر، سونی تامین کننده سنسور دوربین های شرکت های بسیاری است و درآمدی بالا از این طریق دارد، اضافه شدن باتری ها می تواند راه حلی برای خروج سونی از بحران باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا