موبایلستان

سونی Xperia XZ Premium در برابر سامسونگ Galaxy S8

بدون شک بزرگترین پرچمدار رونمایی شده از برند های معتبر دنیای امسال گوشی های اندرویدی Galaxy S8 است . گوشی های سری S سامسونگ هر ساله از بهترین کیفیت و بهترین سخت افزار داخلی بهره مند می شدند. هرچند که سری galaxy S8 جایگزینی شد برای شکست سامسونگ Galaxy Note 7.
اما سامسونگ تنها شرکتی نیست که این پرچمداران را تولید می کند. در MWC 2017 امسال شاهد بودیم که سونی مدل جدید خود را به نام Xperia XZ Premium رونمایی کرد. این مدل یکی از بهترین گوشی های تولید شده توسط سونی در طی چند سل اخیر بوده است و همانطور که در خبر ها شنیدیم این گوشی همین دیروز به خاور میانه رسید.
در این متن قصد داریم بین این دو پرچمدار قدرتمند دو برند معتبر دنیا مقایسه ای کوتاه انجام دهیم.با ما همراه باشید.

مشخصات اصلی دو گوشی

سونی Xperia XZ Premium
صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با وضوح تصویر ۳۸۴۰*۲۱۶۰ با تراکم پیکسلی ۸۰۷ppi
ابعاد:۱۵۶*۷۷*۷٫۹ میلیمتر
وزن:۱۹۵ گرم
حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت به همراه پشتیبای از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
رم:۴ گیگابایت
پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز ۶۴ بیتی ۸ هسته ای
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسل
عمرباطری ۳۲۳۰ میلی آمپر در ساعت
رنگ بده: لومینوس کروم و مشکی
و حالا مشخصات گلکسی S8
صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی برای S8  و ۶٫۲ اینچی برای S8 Plus با کیفیت نمایش Quad HD Super AMOLED و وضوج تصویر ۲۹۶۰* ۱۴۴۰ و تراکم پیکسلی ۵۷۰ppi و ۵۲۹ppi
ابعاد: ۱۴۸٫۹*۶۸٫۱*۸ و اس پلاس با ابعاد ۱۵۹٫۵*۷۳٫۴*۸٫۱ میلیمتر
وزن ۱۵۵ گرم و ۱۷۳ گرم
حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت به همراه پشتیبای از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت
پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز ۶۴ بیتی ۸ هسته ای و یا اکسینوز ۸۹۹۵ هشت هسته ای
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل اتوفوکوس
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل
عمر باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر
رنگ ها: مشکی،ارکید،آبی،نقره ای و طلایی
هر دو گوشی با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی وارد بازار شده اند. دیگر گوشی ها با ظرفیت های مختلف مثلا ۶۴ و ۳۲ به بازار می آیند.
اگر هم حافظه ۶۴ گیگابایت برای شما کافی نیست هر دو این گوشی های تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه خارجی را نیز پشتیبانی می کنند.
برای رم ، هر دو گوشی دارای ۴ گیگابایت رم هستند. همچنین هر دو این گوشی ها از پردازنده های مشابه اسنپدراگون استفاده می کنند درحالی که در برخی نقاط دنیا سامسونگ از پردازنده اکسینوزی خود در پرچمدارش استفاده کرده است.
از نظر عمر باتری نیز سونی Xperia XZ Premium دارای ظرفیت باتری بیشتر ۳۲۳۰ میلی آمپری است و سامسونگ Galaxy S8 دارای باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری هرچند که عمر باتری آن ها یکسان است.

مقایسه طراحی ظاهری

از نظر طراحی بسته به سلیقه شخصی شما هر کدام از گوشی ها می تواند شیک و زیبا باشند.
سونی Xperia XZ Premium طراحی براق و خیره کننده ای برای گوشی خود ارائه کرده  در بدنه از طراحی آلمینیمومی مات و رنگ آمیزی شده نیز استفاده کرده. از طرفی گلکسی S8 نیز زیبا به نظر می رسد چرا که دستگاه را بدون زوایا نیز ساخته و اگر به آن نگاه کنیم در تمام گوشه ها یک نرمی خاص حس می کنیم.
از نظر اندازه بدنه نیز گلکسی S8 به اندازیه یک میلیمتر تنها از Xperia XZ Premium  بزرگتر است چرا که باید صفحه نمایش بزرگتری نیز در خود جای دهد.

صفحه نمایش

زمانی که به صفحه نمیاش این دو گوشی نگاه می کنیم می توان فهمید که Xperia XZ Premium گام های زیای جلوتر از Galaxy S8 از نظر وضوح تصویر است. چرا که این گوشی از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی ۴k استفاده می کند و تراکم پیکسلی فوق العاده ۸۰۷ppi را از خود به جا گذاشته.
در حالی که صفحه نمایش سامسونگ Galaxy S8 دارای اندازه ۵٫۸ اینچی با وضوح تصویر ۲۸۸۰*۱۴۴۰  و تراکم ۵۷۰ppi است.
تنها یک موضوع اینجا بحث برانگیز می شود. آن هم نوع ساخت صفحه نمایش است. سونی Xperia XZ Premium از صفحه نمایش IPS LCD استفاده می کند در صورتی که سامسونگ تکنولوژی Super AMOLED OLED را در گوشی خود به کار برده.
همانطور که می دانید پارسال نیز سامسونگ این تکنولوژی را در مورد S7 نیز به کار برد که صفحه نمایش آن بهترین صفحه نمایش حال حاضر شناخته شده بود.حال نیز این Galaxy S8 است که رکوردهای زیادی را از خود به جای گذاشته
بزرگترین خاموت رنگ داخلی با ۱۱۳% از استاندارد DCI-P3 و ۱۴۲% از sRGB.Rec
بالاترین ماکزیمم روشنایی در بین همه گوشی ها با ۱۰۲۰ نیتز
بازتاب صفحه نمایش بی نظیر
با این که سونی Xperia XZ Premium دارای صفحه نمایش ۴K است اما کیفیت صفحه نمایش Galaxy S8 بهتر از آن می باشد.

دوربین

از نظر دوربین جلویی سلفی هر دو گوشی برنده هستند.از نظر دوربین اصلی نیز سونی دارای لنز ۱۹ مگاپیکسلی است و سامسونگ دارای ۱۲ مگاپیکسل. همچنین سامسونگ Galaxy S8 به خاطر دارا بودن اتوفوکوس در دوربین جلویی از سونی با وجود داشتن وضوح عکس کمتر، جلوتر است.

جمع بندی

در بسیاری از زمینه ها سونی پیشی گرفته است و در بسیاری دیگر سامسونگ. اما در هر صورت سامسونگ Galaxy S8 به خاطر طراحی منحصر به فردش خاص شده و در دوربین سلفی نیز دارای اتوفوکوس است همچنین صفحه نمایش بهتری دارد.
مقایسه بر عهده شما و طرفداران هر برند است.از نظر سخت افزار داخلی هر دو گوشی بسیار شبیه هستند اما این که کدام را انتخاب کنید….به خودتان بستگی دارد.
Xperia XZ Premium

خروج از نسخه موبایل