اخبار

سیستم تشخیص چهره به گوشی آنر وی ۹ اضافه شد

یکی از بهترین قابلیت های حال حاضر گوشی های بزرگ و برند های معتبر دنیا سیستم تشخیص چهره است. گوشی آنر وی ۹ به زودی به قابلیت تشخیص چهره مجهز خواهد شد.
یکی از مشکلاتی که برند های معتر دنیا در حال سر و کله زدن با آن هستند ساخت گوشی ها با کمترین حاشیه صفحه نمایش است. در این مورد حتی دکمه فیزیکی هوم حذف شد و سنسور اثر انگشت نیز به پشت بدنه گوشی رفت.
اگرچه تکنولوژی حسگر اثر انگشت روی نمایشگر مدت‌ها قبل توسط سیناپتیکس معرفی شد، اما تا امروز تنها دو گوشی هوشمند قادر به استفاده از آن شده‌اند. این نوع اسکنر حتی در دو گوشی یاد شده نیز عملکرد چندان جالب و سریعی ندارند. این مشکلات رفته رفته شرکت‌ها را به مهاجرت به نوع دیگری از متدهای احراز هویت مجبور کرده است.
در مورد قابلیت تشخیص چهره باید بگوییم بهترین نوع آن را در آیفون ایکس به نام فیس آیدی می بینیم، اما در حال حاضر، گوشی های دیگری همچون ویوو ایکس ۲۰، اوپو آر ۱۱ اس، پرچمداران سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سامسونگ و سه پرچمدار اخیر وان پلاس نیز دارای قابلیت تشخیص چهره به منظور باز کردن قفل دستگاه هستند.
آنر وی 9وان پلاس ۵ تی به عنوان دومین پرچمدار سال ۲۰۱۷ این شرکت چینی، با قابلیت تشخیص چهره معرفی شد، اما سازنده مدتی بعد اعلام کرد این ویژگی به وسیله ارائه یک آپدیت نرم افزاری به نخستین پرچمدار شرکت در همان سال یعنی وان پلاس ۵ نیز افزوده خواهد شد. پس، امکان اضافه کردن قابلیت تشخیص چهره به برخی گوشی ها تنها با انتشار به‌ روز رسانی نرم افزاری وجود دارد.
دو روز پیش در تاریخ ۲۶ اسفند ماه، شرکت آنر اعلام کرد که گوشی های آنر ۹ و وی ۹ به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهند شد. این دو گوشی هر دو جزو پرچمداران برند آنر در سال ۲۰۱۷ بوده و به تراشه قدرتمند کایرین ۹۶۰ مجهز شده‌اند. به عنوان دیگر مشخصه‌های فوق‌العاده آن‌ها می‌توان به وجود ۶ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی اشاره کرد.
نمایشگر آنر ۹ دارای اندازه ۵٫۱۵ اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی است، در حالی که این دو فاکتور در هواوی آنر وی ۹ به ترتیب به اندازه ۵٫۷ اینچ و رزولوشن ۲K افزایش پیدا می‌کنند.
علاوه بر دریافت قابلیت قابلیت تشخیص چهره ، هر دو گوشی جزو اولین محصولات در صف دریافت نسخه هشتم سیستم عامل EMUI هستند که بر اساس اندروید ۸ اوریو توسعه پیدا کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا