اخبار

سیستم جدید اشتراک گذاری خانوادگی گوگل پلی اواخر سال جاری فعال می‌شود

کمپانی گوگل خبر می‌دهد که تا اواخر سال جاری یک سیستم اشتراک گذاری خانوادگی به گوگل پلی افزوده خواهد شد. این سیستم که کتابخانه خانوادگی (Family Library) نام دارد کاربران را قادر می‌سازد تا یک اپلیکیشن خریداری شده را بین ۶ نفر به اشتراک بگذارند.
در میان هیاهوی اخبار داغ کنفرانس Google I/O 2016 به نظر می‌رسد که این کمپانی خیلی بی‌سروصدا برخی از ویژگی‌های نرم افزاری خودش را به معرض نمایش درمی‌آورد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سیستم اشتراک گذاری فامیلی (Family Sharing System) اشاره کرد. آن‌گونه که به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد یک کتابخانه خانوادگی (Family Library) را از طریق فروشگاه اپلیکیشن‌های پلی استور در اختیار کاربرانش قرار دهد تا آن‌ها بتوانند خرید هر اپلیکیشن را بین ۶ نفر دیگر به اشتراک بگذارند.
صفحه مربوط به پشتیبانی گوگل این‌گونه توضیح می‌دهد که تمامی خرید‌های شما از تاریخ ۲ جولای به‌واسطه سیستم اشتراک گذاری خانوادگی جدید گوگل پلی قابل استفاده در کتابخانه خانوادگی خواهد بود. اپلیکیشن و محتوای خریداری شده قبل از این تاریخ نیز بسته به علاقه توسعه‌دهندگان می‌تواند برای این موضوع مورد استفاده قرار گیرد. گوگل نمی‌تواند برای فعال سازی این ویژگی زمان دقیقی را اعلام کند؛ اما این قول را می‌دهیم که تا اواخر سال جاری چنین سیستمی پیاده سازی خواهد شد.
در این میان اشتراگ گذاری خانوادگی یک حساب گوگل نیز می‌تواند گزینه دست و پا گیری باشد اما کاربرد آن برای همان مسائلی است که دیگر نیازی به پرداخت‌های چندباره برای استفاده از یک اپلیکیشن نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا