اخبار

سیستم عامل هنگ منگ روی میت ۳۰ تست می شود

از مدت ها قبل می دانستیم که هواوی در حال کار کردن بر روی سیستم عامل اختصاصی خودش است. البته که تحریم های صورت گرفته بر روی این شرکت و قطع همکاری گوگل سبب شده است که این شرکت با سرعت بیشتری این هدف خود را دنبال کند. حال به نظر می رسد که هواوی مراحل توسعه این سیستم عامل را به پایان رسانده و در حال تست و بررسی های نهایی می باشد. خبرهای به گوش رسیده از چین حکایت از این دارد که سیستم عامل آرک با نام مدل هانگ منگ هم اکنون بر روی میت ۳۰ که پرچمدار بعدی این شرکت می باشد، پیاده سازی شده و در حال گذراندن ادامه مراحل تست است.

Huawei Central با ارائه گزارشی مدعی شده که از طریق یک منبع آگاه مطلع است که هواوی تصمیم دارد که سیستم عامل آرک یا هانگ منگ رل همزمان با میت ۳۰ به بازار معرفی کند. البته هنوز به این موضوع اشاره ای نشده است که آیا این سیستم به صورت پیش فرض بر روی این گوشی هوشمند ارائه می شود، و یا اینکه تنها مراسمی به جهت معرفی آن برگزار خواهد شد. به هر حال هنوز وضعیت این شرکت چندان سفید نبوده و همه چیز در میان زمین و هوا مانده است. چرا که با رفع تحریم شرکت نیز، کمپانی های مختلفی در حال حاظر علاقه ای برای همکاری با هواوی ندارند. باید منتظر ماند و دید که گوگل در آینده چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد.

مدیرعامل هواوی در ماه مارچ با انجام مصاحبه ای بیان کرده بود که سیستم عامل اختصاصی این شرکت تنها به عنوان یک راه کار بکاپ، در صورت ادامه یافتن تحریم های آمریکا توسعه پیدا کرده است. به همین جهت رابطه چین و آمریکا در ماه های آینده نقش اساسی را در متولد شدن آرک بازی خواهد کرد. چرا که در صورت سفید شدن اوضاع، هواوی مایل است که گوش های هوشمند خود را به سیستم عامل اندروید مجهز کرده و در کنار رابط کاربری EMUI به دست کاربران برساند. اما اگر همه چیز به نحو دیگری پیش برود، این شرکت آمادکی های لازم را کسب کرده است که از هانگ منگ یا آرک به عنوان سیستم محصولات خودش استفاده کند.

هواوی میت ۲۰ در ماه اکتبر از سال ۲۰۱۸ به کابران معرفی شد، به نظر می رسد که این شرکت در اکتبر ۲۰۱۹، سری میت ۳۰ که پرچمداران جدیدش محسوب می شود را معرفی کند. این خانواده دارای سه عضو با نام های میت ۳۰، میت ۳۰ پرو و میت ۳۰ لایت خواهد بود که در صورت مجهز نشدن دو نسخه اولی به فناوری نسل پنجم، می توان انتظار داشت که نسخه چهارم این گوشی هوشمند نیز با پسوند ۵G از راه برسد.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا