اخبار

شارپ در حال کار بر روی پنل های ۴k برای اسمارت فون هاست!

این روزها دیگر تلاش برای ساخت صفحه نمایش با تراکم پیکسلی بالاتر به یکی از عامیانه ترین رقابت ها در میان تولید کنندگان دستگاه های هوشمند بدل شده است. این در حالی است که تا ۳ سال پیش، پرچم داران با شکوه، به رزولوشن HD 720p خود می بالیدند و تراکم پیکسلی در محدوده ۳۰۰ppi حفظ می شد. طبعا بالا رفتن ابعاد نمایشگرها موجب پرش از HD به سمت FHD شد، اما این امر به مرور به روندی رقابتی در میان تولید کنندگان گوشی های هوشمند بدل شده و رزولوشن ۱۴۴۰p را نیز به جهان اسمارت فون ها وارد نمود. تا جایی که امسال اغلب اسمارت فون های مطرح به پنل هایی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (۲K) با نام تجاری QHD مجهز شدند، و این رویداد در حالی به وقوع پیوست که هنوز بخش اعظمی از جامعه فن آوری در عجب اند که آیا اصلا چنین حجمی از پیکسل، برای یک صفحه نمایش ۵ تا ۶ اینچی لزومی دارد یا خیر! به ویژه زمانی که بحث مصرف بیهوده سخت افزار و هدر رفتن منابع باتری در پردازش ها، به میان می آید. اما گویا این موج گوشش به این حرف ها بدهکار نیست و حتی شایعه شده شرکتی مانند سونی که تا چندی پیش اعلام کرده بود استفاده از QHD برای صفحات زیر ۸ اینچ کاری بیهوده است، مجاب شده است تا پرچم دار بعدی خود را به این رزولوشن مجهز نماید.
اما ماجرا کماکان به نهایت خود نرسیده است، امروز رسانه های ژاپنی که گویا بدشان نمی آید این داستان را داغتر کنند، مدعی شدند شارپ در حال کار بر روی نسل بعدی صفحات LCD اسمارت فون ها با رزولوشن ۴۰۹۶ در ۲۱۶۰ (۴K) است. همچنین منابع اعلام کرده اند که توسعه دهندگانی از داخل چین شارپ را ترغیب کرده اند تا چنین صفحاتی با این رزولوشن عجیب را برای گوشی های ۵ تا ۶ اینچی که احتمالا در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد، آماده سازد. باید گفت که این رزولوشن تراکم پیکسلی دیوانه وار ۸۴۲ppi را در یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ایجاد خواهد کرد!
همچنین این گزارشات ادعا کرده اند که شارپ در حال حاضر با استفاده از ذوب Polycrystalline Silicon در شیشه، مشغول به توسعه کیفی نسل فعلی پنل های LTPS LCD است که این امر منجر به بالا رفتن حساسیت و همچنین شفافیت بیشتر این پنل ها خواهد شد. در نهایت این شایعات به گوشی جدیدی از شارپ می رسند که با تراکم پیکسلی ۶۰۰ppi در راه عرضه شدن است و به نظر می رسد بازار چین را هدف قرار داده باشد. البته شارپ پیش از این نیز با گوشی AQUOS Crystal که بدون حاشیه ی اطراف اسکرین تولید شده بود پتانسیل خود را برای چنین تولیداتی نشان داده است، بنابراین می توان گفت که دستکم بخشی از این اخبار حقیقت دارد.
نظر شما در مورد یک پنل ۵ یا ۶ اینچی ۲۱۶۰p و این روند در پیش رو چیست؟ ودر نهایت فکر می کنید چه نام تجاری برای این پنل در نظر گرفته شود؟ Octa HD را مناسب می دانید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا