اخبار

شارژ کردن تلفن همراه با قرار دادن آن روی یخچال و ماشین لباس شویی

شارژ کردن تلفن همراه با قرار دادن آن روی یخچال و ماشین لباس شویی

شارژ کردن تلفن همراه

کمپانی سونی به‌تازگی به ثبت اختراع فناوری جدیدی دست زده است که می‌تواند صنایع تلفن‌های همراه هوشمند و  نحوه شارژ  کردن تلفن همراه را با تحولی جدی روبرو سازد.

این اختراع درواقع شامل افزودن یک آنتن بی‌سیم دیگر به فناوری ان اف سی است که می‌تواند به‌جای اطلاعات به انتقال نیرو بپردازد. به‌این‌ترتیب کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از این فناوری جدید از طریق تلفن همراه دوستشان، یک یخچال،ماشین لباس‌شویی و یا دیگر وسایلی که دارای فناوری مشابه هستند، به شارژ تلفن همراه خود بپردازند. البته انجام این عمل نیز بدون هیچ اتصال فیزیکی خواهد بود و دیگر به‌این‌ترتیب برای شارژ تلفن همراه خود نیازی به سیم نخواهید داشت.

تنها محدودیت تعریف شده برای این فناوری این است که دستگاهی که قرار است با استفاده از آن به شارژ کردن تلفن همراه خود بپردازید باید به برق متصل باشد. به‌این‌ترتیب تنها راه شارژ  گرفتن از تلفن همراه دوست خود این است که تلفن همراه خود را از طریق شارژر به برق متصل کرده باشد. به این صورت می‌توان اظهار کرد که دستگاه‌های فرستنده قدرت در اینجا به‌صورت یک وای‌فای هات اسپات عمل می‌کنند و شما می‌توانید به‌صورت بی‌سیم به آن‌ها متصل شده و دستگاه خود را شارژ کنید.

فرم ثبت این اختراع در ماه نوامبر سال میلادی گذشته پر شده و در ابتدای ماه مارس سال میلادی جاری توسط اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده به تائید رسیده است. همچنین باید به خاطر داشت که بسیاری از کمپانی‌های فناوری همه‌ساله تعداد زیادی از ایده‌های خود را به ثبت می‌رسانند اما تعداد کثیری از آن‌ها موفق به عملی کردن این ایده‌ها نمی‌شوند. با این حال، این ثبت اختراع نیز یکی از آن‌ها است و عملی کردن آن شاید به این معنا باشد که هیچ‌گاه شارژ کردن تلفن همراه شما در آینده مشکل ساز نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا