اخبار

شایعه: اکسپریا زد ۶ سونی مجهز به “۳D Touch” عرضه خواهد شد

هرچند مدت زمانی زیادی از آغاز رسمی عرضه گوشی اکسپریا زد ۵ به بازار نمی‌گذرد، با این حال از هم‌اکنون شاهد درز شایعاتی پیرامون نسل بعدی این محصول هستیم.
بر کسی پوشیده نیست که شرکت ژاپنی سونی همواره سعی کرده که جدید ترین و بهترین فناوری های موجود را در گوشی های هوشمند خود پیاده‌سازی کند. این موضوع در آخرین نسل سری اکسپریا که به نمایشگری با رزولوشن ۴K مجهز شده به وضوح نمود پیدا می‌کند.
البته مسیر حرکت این شرکت در بازار گوشی های هوشمند کمی گیج کننده به نظر می رسد به طوری که در یک سال ممکن است ۳ پرچم‌دار جدید از سوی سونی با سخت افزاری بسیار شبیه راهی بازار شود. در هر حال هرچند مدت زمانی زیادی از عرضه اکسپریا زد ۵ به بازار نمی گذرد، با این حال از هم اکنون شاهد درز شایعاتی هستیم که بیان می کنند نسل بعدی آن در مدل‌های مختلف در نیمه اول سال ۲۰۱۶  از راه خواهد رسید.
بر اساس این شایعات، سونی در نظر دارد همچون اکسپریا زد ۵، نسل بعدی آن را هم در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید نماید. این اقدام ژاپنی‌ها گستره انتخاب را برای علاقه‌مندان به برند سونی گسترش خواهد داد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت که پرچم‌دار بعدی این شرکت در ۵ نسخه مختلف با نام‌های اکسپریا زد ۶ مینی با نمایشگر ۴ اینچی (X45)، اکسپریا زد ۶ کامپکت با نمایشگری ۴٫۶ اینچی (X55)، اکسپریا زد ۶ با نمایشگری ۵٫۲ اینچی (X60), اکسپریا زد ۶ پلاس با نمایشگری ۵٫۸ اینچی (X65) و اکسپریا زد ۶ الترا با نمایشگری ۶٫۴ اینچی (X50) راهی بازار شود.
علاوه بر این منبع دیگر امروز فاش کرده که تمامی این نسخه‌ها به جز اکسپریا زد ۶ مینی (از پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۵۰ بهره می‌برد) در سینه از تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ که دارای هسته‌های اختصاصی Kryo و واحد پردازش آدرنو ۵۳۰ است بهره خواهند بود. در گوشه دیگری از این گزارش آماده است که اکسپریا زد ۶ پلاس احتمالاً همچون آیفون ۶ اس اپل از نمایشگری با فناوری “۳D Touch” استفاده می‌کند.قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.
علاوه بر این بسیار جالب خواهد بود اگر سونی علاوه بر پیاده‌سازی این قابلیت در اکسپریا زد ۶ پلاس، نمایشگر آن را با انواع قلم‌های استایلوس سازگار نماید که در کنار تشخیص میزان فشار انگشت، نیروی وارد شده توسط قلم را هم بسنجد. دور از ذهن نخواهد بود که این شرکت ژاپنی از ۵ ستاره جدید خود طی روند برگزاری نمایشگاه CES 2016 که از تاریخ ۱۵ دی‌ماه آغاز به کار خواهد کرد رونمایی کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا