اخبار

شایعه : سونی اکسپریا XR که با نام مستعار XZ شناخته می‌شود، ۳ مهر ماه رونمایی خواهد شد

۲۴ سپتامبر برابر با سوم مهر ماه ۹۵ گوشی سونی اکسپریا XR (با نام مستعار XZ) و سونی اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact) معرفی خواهند شد. این موضوع را لو دهنده‌ای معروف با نام کاربری Ricciolo1@ در شبکه اجتماعی توییتر فاش کرده است. 
در این توئیت اشاره شده که کمپانی سونی در آن روز Style Covers خود را عرضه خواهد کرد و اظهار داشته است که عبارت “آنها تنها نخواهند بود” در بیانیه سامسونگ به این موضوع اشاره دارد که گوشی‌های جدیدی نیز در همان روز رونمایی خواهد شد. انتظار می‌رود که این دو تلفن همراه‌ جدید در یکم سپتامبر (۱۱ شهریور ماه) و در طول برگزاری رویدادی در نمایشگاه IFA 2016 رونمایی شوند.
وب سایت رسمی کمپانی سونی وجود سونی اکسپریا XR – اگر چه این دستگاه با نام XZ معرفی خواهد شد – و Xperia X Compact را تایید می‌کند که گوشی دوم مشخصات یک پرچمدار را در یک بدنه کوچکتر جای داده است. انتظار می‌رود سونی اکسپریا X Compact با یک نمایشگر ۴٫۶ اینچی با رزولوشنی که هنوز برای ما ناشناخته باقی مانده است، روانه بازار شود. تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام که به یک پردازنده مرکزی ۴ هسته‌ای مجهز شده، مغز پردازشگر این دستگاه را تشکیل داده و پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ کارهای گرافیکی آن را بر عهده خواهد گرفت. در پنل پشتی این مدل یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی قرار گرفته و در جلو برای گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدئویی، دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی جاسازی شده است. انرژی مورد نیاز روزانه سونی اکسپریا X کامپکت از یک باتری ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین شده که از طریق پورت یو اس بی نوع C شارژ می‌شود.
سونی اکسپریا XR
از گوشی Sony Xperia XZ انتظار می‌رود یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی منحنی به همراه شیشه ۲٫۵D را با خود حمل کند و البته به پورت یو اس بی نوع C نیز مجهز خواهد بود. از لحاظ سابقه و بر اساس سوابق به جا مانده از سونی، همان تراشه و دوربینی که در مدل Compact جای گرفته باید در این گوشی نیز به اشتراک گذاشته شده باشد و به رغم نامگذاری آن، بر پایه مدل اکسپریا XZ استوار شده است، نه اکسپریا X.
وب سایت رسمی سونی درباره گوشی سونی اکسپریا XZ خود می‌گوید تصاویر گرفته شده با دوربین این گوشی بدون “تاری در عکس” خواهند بود. اگر این خبر صحت داشته باشد، قابلیت معروف تثبیت اپتیکال تصاویر در این محصولات تعبیه می‌شود.
رویداد سونی نزدیک است و مطمئنا تا آن روز جزئیات بیشتری منتشر خواهد شد. با ما همراه باشید.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا