اخبار

شایعه: کنسول Nintendo NX از کارتریج استفاده می کند!

بله تیتر خبر را درست خواندید. قبلا هم شایعاتی مربوط به استفاده کنسول Nintendo NX از کارتریج شنیده بودیم، اما با توجه به گزارشات و شایعات جدیدی از که از طریق خبرگذاری Wall Street Journal منتشر شده است، احتمال تحقق این امر افزایش پیدا کرده است.
طبق گفته Wall Street Journal به نقل از افرادی آشنا به این مسئله، به نظر می‌رسد کنسول بعدی این شرکت ژاپنی از دیسک استفاده نکرده و به روش سنتی کارتریج روی خواهد آرود. نکته مهم اینکه جدیدترین کنسول دستی شرکت نیتندو یعنی ۳DS نیز از کارتریج استفاده کرده و احتمال دارد شاهد کارتریج‌هایی در اندازه کوچک مانند کارتریج‌های کنسول ۳DS به جای کارتریج‌های بزرگ کنسول‌های Super Nintendo و N64 باشیم.
بزرگترین مشکل مربوط به کارتریج قابلیت حمل اطلاعات بسیار کمتر نسبت به دیسک‌ها در حالت عادی است. دیسک‌های کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان هر یک توانایی ذخیره ۵۰ گیگابایت اطلاعات را داشته و در کنار این حجم نیاز به فضای بیشتری جهت نصب بازی روی هارد کنسول دارند. در صورت به وقوع پیوست این شایعه، مشخص نیست که کارتریج‌های کنسول Nintendo NX توانایی ذخیره چه مقداری اطلاعات را خواهند داشت.
از دیگر شایعات پیرامون کنسول Nintendo NX هم می‌توان به موردی اشاره کرد که گفته شده این کنسول یک کنسول دستی قدرتمند به همراه کنترلرهای قابل جداسازی از کنسول بوده و این کنترلرها در دو طرف صفحه نمایش کنسول متصل شده‌اند. همچنین این کنسول توانایی اتصال به تلویزیون را هم داشته و می‌توان به عنوان یک کنسول خانگی نیز از آن استفاده کرد.
این شایعات روز بعد انتشار Nintendo Direct منتشر شدند که تمرکز این بخش روی کنسول دستی ۳DS بود. چندین بازی قرار است برای این کنسول رونمایی شود که از آن‌ها می‌توان به نسخه ۳DS بازی Super Mario Maker و Yoshi’s Woolly World در کنار یک Pikmin جدید و عناوین ورزشی Mario اشاره کرد.
انتظار می‌رود کنسول Nintendo NX در ماه مارس سال ۲۰۱۷ منتشر شود. شایان به ذکر است جدیدترین عنوان مجموعه زلدا به نام Breath of the Wild نیز قرار است سال آینده میلادی برای دو کنسول NX و Wii U منتشر شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا