آموزش و ترفنداخبار

شش ترفند مخفی فیسبوک که بیشتر کاربران نمی دانند!!!

پیام رسان فیسبوک دارای ترفند های مخفی و جالبی است که بسیاری از کاربران از آن ها بی اطلاع هستند. در این بخش چند ترفند مخفی فیسبوک را برای تان آورده ایم.
تقریبا ده سالی از حضور فیسبوک در زندگی مردم می گذرد و کاربران زیادی از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند و وقت خود را با آن می گذرانند. اما هنوز هم نکات و ترفند های زیادی در این شبکه اجتماعی وجود دارد که کاربران با آن ها آشنا نیستند.
در این قسمت چند تا ترفند های مخفی فیسبوک را برای تان آورده ایم.
 
۱- مشاهده تمام کسانی که درخواست دوستی شما را رد کرده اند
اگر به دنبال راهی هستید که بدانید چه کسانی درخواست دوستی شما را رد کرده اند، نگران نباشید، چون نحوه انجام این کار را برای تان آورده ایم.
بسیاری از کاربران فیسبوک برای دوستان قدیمی، همکلاسی های دوران بچگی، همکاران گذشته و افرادی که می شناسند درخواست دوستی می فرستند. اما در این بین کسانی هستند که بنا به دلایلی در خواست شما را رد کرده اند و نخواسته اند که رابطه شان با شما تکرار شود. برای این که بفهمید چه کسانی درخواست های شما را رد کرده اند چهار مرحله زیر را انجام دهید.

  • فیسبوک را در مرورگر خود باز کنید (حتما باید از مرورگر استفاده کنید و از نرم افزار Facebook در گوشی تان استفاده نکنید).
  • بر روی گزینه Friend Request کلیک کنید.
  • در این قسمت گزینه View All را بزنید.
  • در این مرحله بر روی View Sent Request کلیک کنید.

اکنون می توانید تمام کسانی که درخواست دوستی شما را رد کرده اند ببینید.
 
۲- دسترسی به صندوق پیام های مخفی دریافتی
هرگاه فیسبوک پیغامی را به عنوان هرزه نامه (spam) در نظر بگیرد، آن را در پیام های ورودی شما قرار نمی دهد و آن هرزه نامه را به بخش Message Requested inbox منتقل می کند. برای این که بتوانید این پیام ها را بخوانید، پنج مرحله زیر را انجام دهید.

  • فیسبوک را در گوشی تان باز کنید.
  • بر روی گزینه Me که در قسمت پایین سمت راست صفحه وجود دارد کلیک کنید.
  • به قسمت People بروید.
  • گزینه Message Requests را انتخاب کنید.
  • اکنون بر روی See Filtered Message کلیک کنید تا تمام پیام ها را مشاهده کنید.

۳- انجام بازی فوتبال
فیسبوک در اوایل تیر ماه و به مناسبت جام ملت های اروپا بازی فوتبال را منتشر کرد. برای بازی کردن کافی است طبق دستورالعمل زیر پیش بروید.

  • ابتدا فیسبوک خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید.
  • شکلک فوتبال را برای یکی از دوستان تان بفرستید.
  • بعد از ارسال شکلک، بر روی آن ضربه بزنید.
  • بازی را شروع کنید.

۴- مشاهده ی تمام عکس هایی که توسط دوستان تان دیده و لایک شده اند
روش بسیار ساده ای برای فهمیدن این که خودتان و دوستان تان تا به حال چه عکس هایی را دیده اید و لایک کرده اید، وحود دارد. برای این کار به بخش جست و جو در بالای پروفایل خود رفته و گزینه Photos Liked By Me را جست و جو کنید تا تمام عکس هایی که شما دیده اید نمایش داده شود. اگر می خواهید عکس هایی که توسط دوستان تان لایک شده اند را ببینید، متن Photos Liked By X را جست و جو کنید و اسم حساب کاربری دوست تان را به جای X بنویسید. همچنین می توانید تغییراتی را در تنظیمات جست و جو اعمال کنید و عکس های مکان و زمان خاصی را فیلتر کنید.
۵- انجام بازی شطرنج
از طریق فیسبوک می توانید شطرنج بازی کنید. برای این کار صفحه گفت و گو با یکی از دوستان تان را باز کنید و متن @fbchess play را برایش بفرستید تا تخته ی شطرنج ظاهر شود و بازی را شروع کنید.
راهنمای شطرنح:
شاه : K
وزیر : Q
اسب : N
سرباز : P
فیل : B
رخ:R
۶- از راه دور حساب فیسبوک تان را خارج کنید
فرض کنید از داخل کافی نت به حساب خود وارد شده اید و فراموش کرده اید که از آن خارج شوید و به آن کافی نت هم دسترسی ندارید. برای اینکه از راه دور حساب خود را از آن کامپیوتر خارج کنید، به بخش Setting – Security – Where You Are Logged In بروید و گزینه End Activity را بزنید تا حساب شما خارج شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا