اخبار

شکایت از اپل به خاطر آتش گرفتن آیفون

آتش گرفتن آیفون

شرکت‌های بزرگ همواره در معرض تیررس شکایات مختلف هستند و در این میان برخی از این شکایت‌ها منطقی و بعضی از آن‌ها احساسی و غیرمنطقی هستند. با این حال در یک یا دو سال گذشته، ماجرای آتش گرفتن تلفن‌های همراه هوشمند به یک پدیده مرسوم بدل شده است و همین امر نیز در نوع خود می‌تواند شکایات متعددی را برای شرکت‌های بزرگ به همراه داشته باشد.

در یکی از نمونه‌های جدید از چنین فرایندی یکی از کمپانی‌های بزرگ بیمه در ایالات متحده اروپا از کمپانی اپل به دلیل بروز آتش‌سوزی در منزلی به‌واسطه یک آتش گرفتن آیفون ۴S شکایت کرد. این تلفن همراه هوشمند که باتری اصل کمپانی اپل را در خود داشت دچار نقص گرمای بیش‌ازحد شده و موجب آتش گرفتن منزل کاربر آن شده بود.

بر اساس بررسی‌های این شرکت بیمه آتش‌سوزی یاد شده که در تاریخ یکم آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی اتفاق افتاده بود، ۷۵ هزار دلار خسارت به‌جای گذاشته است. منابع قانونی نشان دهنده این هستند که دلیل اصلی این حادثه نقص در عملکرد باتری و در نتیجه داغ شدن و آتش گرفتن آیفون یاد شده بوده است.

با این حال بسیاری از هزینه‌های وارد شده بر فرد خسارت‌دیده توسط این شرکت بیمه پرداخت‌شده است اما او مجبور بوده تا بخشی از هزینه‌ها برای جبران این حادثه را نیز از حساب شخصی خود پرداخت کند. با این حال هنوز مشخص نیست که کمپانی بیمه یاد شده چه رقمی را از اپل برای جبران خسارات وارده به واسطه آتش گرفتن آیفون درخواست کرده است.

البته اپل ثابت کرده است که به‌راحتی در برابر شکایات سر تسلیم فرود نمی‌آورد و به همین دلیل نیز این شرکت به احتمال فراوان تلاش خواهد کرد تا در دادگاه از خود دفاع کرده و تلاش کند تا مجبور به پرداخت خسارت به فرد آسیب‌دیده نباشد و ثابت کند که آتش گرفتن آیفون دلی این مشکل نبوده است. با این وجود این موضوع تنها برای اپل تنها ازنظر مالی مهم نیست بلکه چنین شکایت‌هایی می‌توانند بر روی وجهه یک شرکت، تاثیری منفی بگذارند. نمونه بارز چنین موضوعی را می‌توان تلاش‌های سامسونگ برای جبران خسارت‌های وارد شده به اعتبار این شرکت پس از حادثه مشهور آتش گرفتن گلکسی نوت ۷ دانست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا