اخبار

شکایت Immersion از اپل به خاطر نقض مالکیت معنوی ویژگی لمس ۳ بعدی !

Immersion یک کمپانی ساکن سن خوزه است که کار خود را از سال ۱۹۹۳ در زمینه توسعه فن‌آوری های لمسی آغاز کرده و به تازگی بر علیه کمپانی اپل پرونده‎‌ای را به منظور نقض مالکیت معونی تشکیل داده است. با توجه به ادعای Immersion، آیفون های اخیر و تمامی اپل واچ ها به چندین مورد از پنتنت های بازخورد لمسی این کمپانی تعدی کرده اند.
شاکی این پرونده اعتقاد داد پتنت لمس سه بعدی/فورس تاچ که اپل از آن در آیفون ۶ اس، ۶ اس پلاس و همچنین اپل واچ بهره برده است، نقض پروانه انحصاری فن‌آوری است که پیش از این با نام  “بازخورد مشترک” به مرحله ثبت رسیده بود. پتنت یاد شده، توانایی شناخت شدت لمسی را پوشش نمی‌دهد، اما در این پتنت بوسیله  فشار کابر، اطلاعات نرم افزار  به شکل پیش نمایش قابل مشاهده خواهند شد.
این شرکت همچنین توضیح داده که تمامی آیفون های نسل ششم به بعد و هر سه مدل اپل واچ از تکنولوژی “حواس لامسه” بهره برده اند که پیش از این تحت انحصار آن ها در آمده بود. علاوه بر این، Immersion اظهار دارد که این دستگاه ها از روشی برای انجام بازخورد های مختلف بسته به عمل کاربر بهره برده اند که پتنت آن نیز پیشتر ثبت شده بود.
اگر Immersion در دادگاه خود در برابر اپل موفق شود، به دنبال دریافت خسارت برای نقض مالکیت معنوی خواهد بود که در حال حاضر میزان خسارات وارده نا مشخص است.
در ماه ژوئن سال گذشته، Immersion  اعلام کرد بیش از ۳ میلیارد دستگاه در سراسر جهان حداقل از یکی از فن‌آوری ها لمسی این شرکت استفاده کرده اند. Immersion  در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ پتنت ثبت شده در کارنامه اش دارد.
منبع: phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا