اخبار

شیائومی دعوتنامه مراسم رونمایی از Mi 5s در ششم مهر را ارسال کرد

مسلما با انتشار خبرهای جالب در مورد گوشی Mi 5s، بسیاری از کاربران کنجکاو هستند ببینند که در نهایت شیائومی چه گوشی هوشمندی را معرفی خواهد کرد. در این زمینه باید گفت که انتظارات به پایان رسیده است. شرکت چینی شیائومی به تازگی دعوت نامه مربوط به مراسم معرفی رسمی گوشی Mi 5s را برای تاریخ ۲۷ام ماه سپتامبر (مصادف با ششم ماه مهر) ارسال کرده است. اما در هر صورت تا به این تاریخ می‌دانیم که این گوشی، نمونه بروز شده از پرچمدار کنونی این کمپانی، یعنی Mi 5 به حساب می‌آید. بنابراین می‌بایست مشخصات فنی سطح بالایی را از آن انتظار داشت. علاوه بر آن به تازگی شایعه شده بود که این گوشی جدید قرار است به حسگر اثر انگشت التراسونیک کوالکام مجهز شود. این به آن معنا خواهد بود که حسگر اثر انگشت زیر پنل نمایشی نمایشگر تعبیه خواهد شد.
از نظر مشخصات فنی، بر اساس موارد فاش شده تا به امروز این گوشی از نمایشگری با ابعاد ۵٫۱۵ اینچ به همراه دقت تصویر فول اچ دی برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل برخوردار خواهد بود. علاوه بر آن چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام قلب تپنده این گوشی خواهد بود. تراشه ای چهار هسته با حداکثر فرکانس کاری ۲٫۴ گیگاهرتز که از واحد گرافیکی بسیار قدرتمند آدرنو ۵۳۰ برخوردار است. بر اساس شایعات و خبرهای منتشر شده دو تا سه نسخه متفاوت از این گوشی به بازارهای فروش عرضه خواهد شد. یکی از آنها دارای میزان حافظه رم سه گیگابایتی از نوع LPDDR4 بوده و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد شد. دیگری چهار گیگابایت حافظه رم LPDDR4 دارد و از ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پیشفرض استفاده خواهد کرد. در نهایت نسخه دیگری نیز وجود خواهد داشت که به حافظه رم شش گیگابایتی مجهز بوده و به طور پیشفرض ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی خواهد داشت.
دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی دارای سیستم لرزشگیر اپتیکال چهار جهته بوده و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) به همراه دیافراگم f/1.8 از دیگر مشخصه های این بخش از گوشی به حساب می‌آیند. این دستگاه دارای باتری با ظرفیت ۳۴۹۰ میلی آمپر ساعت بوده و در کنار آن به منظور شارژ سریع از فناوری Quick Charge 3.0 استفاده می‌کند. از سویی دیگر از شیائومی انتظار داریم تا این گوشی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه همانند گذشته وارد بازار کند. در هر صورت مسلما در تاریخ ششم مهرماه بیشتر در مورد اطلاعات مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه رسمی گوشی Mi 5s خواهیم دانست. همان طور که در تصویر زیر که مربوط به دعوت نامه رسمی شیائومی می‌شود، مشاهده می‌کنید، حرف S به شکلی نوشته شده است که شباهت بسیار زیادی به عدد ۵ نیز داشته و از این رو نام این گوشی را خاطر نشان می‌کند.
 
شیائومی دعوتنامه مراسم رونمایی از Mi 5s در ششم مهر را ارسال کرد
همان طور که مشاهده کردید، تقریبا یک هفت دیگر شاهد معرفی رسمی گوشی Mi 5s شیائومی خواهیم بود. البته با این حال احتمالا باز هم خبرها و شایعاتی دیگر از این گوشی جالب به گوش خواهد رسید. در هر صورت آخرین تصویر منتشر شده مربوط به این گوشی، بخش پشتی آن را به طور نسبتا تاری نشان می‌دهد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا