اخبار

شیائومی قصد دارد برای موبایل هایش چیپست اختصاصی بسازد

ظاهراً به زودی، صحبت از کارهایی که شیائومی انجام نداده، ساده تر از فهرست کردن فعالیت هایی که به اجرا رسانده، خواهد بود. پس از اینکه هفته گذشته جزئیات نمونه اولیه موبایلی با نمایشگر انعطاف پذیر از سوی این کمپانی منتشر شد، حال خبر می رسد که این غول تکنولوژی چینی قصد دارد چیپست برخی از اسمارت فون هایش را خودش بسازد.
اگرچه در شروع کار، رقابت با بزرگانی همچون کوالکام یا سامسونگ به دور از واقعیت به نظر می رسد، اما حداقل جسارت و شهامت آنها برای گام نهادن در این میدان ستودنیست.
این خبر، با انتشار نتایج بنچمارک موبایلی ناشناخته موسوم به Meri مجهز به چیپستی مجهول الهویه قوت گرفت. در این تلفن همراه شاهد به کار گیری پردازشگر گرافیکی Mali-T860 هستیم، بنابراین احتمال می رود که CPU به کار رفته در آن از نوع Cortex-A53 یا Cortex-A57 باشد، هر چند هنوز تعداد هسته های پردازشی آن مشخص نیست.
 

xiaomi-meri-spec

با توجه به امتیازات به دست آمده در Antutu و Geekbench به نظر می رسد چیپست Meri شیائومی بیشتر بازار میان رده ها را هدف قرار داده باشد، و هنوز به قدرت کافی برای استفاده در پرچمداران دست نیافته. با این حال، توسعه این سخت افزار توسط غول تکنولوژی چین نمی تواند خبر خوبی برای مدیاتک یا اسنپدراگون باشد.
البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که طراحی و ساخت چیپ های مجتمع به هیچ وجه فرایند ساده و کوتاه مدتی نیست، و با توجه به مشکلات متعدد شرکت های بزرگ فعال در این حوزه، امیدواریم شیائومی تمام جوانب این موضوع را سنجیده باشد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا