اخبار

شیائومی قصد دارد تراشه اختصاصی خود را عرضه کند

علاقمندان به اخبار تکنولوژی، به خوبی اطلاع دارند که این روزها بیشتر کمپانی های تولید کننده تلفن همراه هوشمند ، به دنبال ساخت تراشه ( سیستم روی چیپ‎های (SoC) ) اختصاصی خود می باشند تا به این طریق هزینه های تولید را کاهش داده و همچنین هماهنگی سخت افزارهای تولیدی خود را به حداکثر برسانند.پس از ال جی، سامسونگ، هواوی، اپل و … حالا خبرهایی از برنامه کمپانی چینی شیائومی ( Xiaomi ) برای طراحی و تولید چیپست اختصاصی این شرکت به گوش می رسد.
کمپانی شیائومی یکی از برندهای چینی تولید کننده گوشی است که طی چند سال اخیر پیشرفت‌های شایان ملاحظه‌ای داشته و در سال گذشته هم رسما به عنوان موفق‌ترین برند چینی فعال در صنعت موبایل انتخاب شد. اما با این وجود برای بقاء و پیشرفت در این صنعت باید فعالیت‌های یک شرکت همه جانبه باشد و در واقع مدیریت دقیقی بر روی بخش‌های گوناگون عملکردی آن صورت پذیرد. هم اکنون سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولید و عرضه کننده گوشی در دنیا تنها به طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند نمی‌پردازد. این کمپانی کره‌ای علاوه بر خط تولیدهای متنوع مربوط به سایر ابزارهای هوشمند و غیرهوشمند خود، در زمینه موبایل تقریبا تمامی نیازهای خود را به طور مستقل برطرف می‌کند. در واقع این موضوع و عدم نیازمندی سامسونگ به سایر شرکت‌ها به منظور عرضه یک گوشی با کیفیت یکی از عواملی است که سود نهایی به دست آمده از محصولات این برند را افزایش داده و در عین حال کیفیت آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.
هم اکنون سامسونگ صفحه نمایش‌های AMOLED تولید شده توسط خود را در اغلب محصولاتش به کار می‌برد و یا خط تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی سری اگزینوس خود را دارد و در بسیاری از محصولاتش از این سری تراشه‌های قدرتمند استفاده می‌کند. بارزترین نمونه آن‌ها گوشی هوشمند گلکسی اس ۵ بود که به تراشه اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ مجهز شده و عملکردی فوق‌العاده دارد. بنابراین در حال حاضر و با پیشرفت‌هایی که در صنعت موبایل شاهد آن هستیم، تنها تکیه کردن بر روی طراحی و تولید یک گوشی با سود ناچیز و وابسطه بودن به سایر کمپانی‌ها نمی‌تواند منجر به کسب موفقیت‌های عمده شود. حال به نظر می‌رسد که شیائومی به وضوح از این موضوع مطلع بوده و سعی دارد که فعالیت‌های خود را در صنعت موبایل همه جانبه و مستقل نماید.
ظاهرا شیائومی در پیش آن از که به زودی و طی شش ماه دوم سال جاری خط تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی برند خود را راه‌اندازی کند. اخبار مرتبط با این موضوع ساعاتی پیش از سوی خبرگزاری رویترز منتشر شد. بنا به گزارش این منبع، شیائومی ابتدا محصولت رده پایین خود را به سیستم روی چیپ‌های اختصاصی برند خویش مجهز می‌کند و به مراتب و با کسب تجربیات بیشتر، سری تراشه‌های قدرتمندتری را تولید خواهد کرد و نهایتا ظرف مدت زمان کوتاهی در این زمینه به استقلال خواهد رسید. در واقع این شیوه عملکرد و طرح مد نظر استراتژی فعلی شیائومی محسوب می‌شود. در این راستا گفته شده که شیائومی در سال جاری و شش ماه دوم آن از چند گوشی هوشمند رده پایین مجهز شده به تراشه‌های اختصاصی خود رونمایی می‌کند.
البته این اولین باری نیست که شاهد انتشار اخبار این چنینی هستیم، پیش از این هم بارها و بارها اخبار زیادی در رابطه با برنامه‌ریزی شیائومی به منظور تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی منتشر شده بود. اما اخباری که به تازگی از سوی منبع رویترز منتشر شده‌اند به واقع خبرهای قابل اعتمادی محسوب می‌شوند و با شایعات پیشین قابل مقایسه نیستند. بنا به گزارشات ارائه شده، ظاهرا شیائومی هم اکنون چیزی در حدود ۳۰۰ کارمند را به منظور فعالیت در زمینه‌های مورد نیاز مربوط به تکنولوزی نیمه هادی‌ها استخدام کرده است. گفته شده که شیائومی در ابتدا از مدل‌سازی‌ تراشه‌های برندهایی همچون سامسونگ و اپل را کپی‌برداری می‌کند و قصد ارائه یک مدل جدید و تکنولوژی نو را ندارد. بدون تردید در آینده نزدیک اخبار بیشتری در رابطه با این موضوع و فعالیت‌های شیائومی در زمینه طراحی و تولید سیستم روی چیپ‌های اختصاصی خواهیم شنید.
منبع: androidheadlines

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا