اخبار

شیائومی می میکس ۲ سر انجام رونمایی شد

سرانجام پس از شایعات و گمانه‌زنی‌های فراوان شیائومی می میکس ۲ رونمایی شد. شیائومی طی رویدادی که در چین برگزار شد، از نسل دوم گوشی بدون حاشیه‌ی خود موسوم به Mi MIX پرده‌برداری کرد. می میکس ۲ یکی از بدون حاشیه ترین گوشی های دنیا است به طوری که لبه های این گوشی از هر سمت بسیار نازک و لب به لب شده است.
ترکیب اصلی بدنه این گوشی سرامیک و فلز است. به‌طوری که فریم فلزی این گوشی، وظیفه‌ی پیوند دادن دو پنل سرامیکی آن را بر عهده دارد؛ اما شیائومی نسخه‌ی ویژه‌ی این گوشی با قیمت بالاتر و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی را با بدنه‌ی یکپارچه‌ی سرامیکی و نواری با پوشش طلا در اطراف دوربین اصلی و حسگر اثر انگشت، روانه‌ی بازار خواهد کرد.
می میکس ۲ نیز همچون دیگر گوشی های برند امسال دارای صفحه نیم خمیده و لبه گرد است.می میکس از نمایشگری ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰×۲۱۶۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد؛ به‌ لطف چنین نسبت تصویری، می میکس ۲ نسبت به گوشی‌هایی با نمایشگر‌های بزرگ و نسبت تصویر استاندارد ۱۶:۹، عرض کمتری دارد.
می میکس ۲ دارای چندین نسخه مختلف است. این چندین حالت شامل حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت می شود؛ اما شیائومی یک نسخه‌ی ویژه نیز با حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته است؛ بنابراین در حقیقت می میکس ۲ در چهار نسخه برای خرید در دسترس خواهد بود. می میکس ۲ از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی (با سنسور IMX386 سونی) و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.
مرکز اصلی پردازنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ است. این تراشه‌ی ۶۴ بیتی از هشت هسته‌ی پردازشی و واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۵۴۰ بهره می‌برد. وظیفه‌ی تأمین انرژی می میکس ۲ را یک باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌کند که به‌ لطف نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0، امکان شارژ آن در زمانی کوتاه وجود دارد.
شیائومی می میکس ۲ دارای اندروید نوقا و همچنین سیستم رابط کاربری اختصاصی MIUI 9  است. متأسفانه شیائومی نیز جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از پرچم‌دار جدید خود حذف کرده است؛ بنابراین برای استفاده از هدفون‌ شخصی‌تان، باید از یک دانگل کمک بگیرید.
می میکس ۲ از ۴۳ باند پشتیبانی می‌کند و اتصال به شبکه‌های ۴G LTE‌ با آن فراهم است؛ ضمن آنکه شیائومی بلوتوث ۵.۰ را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است. ابعاد شیائومی می میکس ۲ با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی معادل ۷.۷×۷۵.۵×۱۵۱.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۸۵ گرم است؛ اما نسخه‌ی ۸ گیگابایتی این گوشی دو گرم سنگین‌تر است و ابعادی معادل ۷.۷×۷۴.۶×۱۵۰.۵ میلی‌متر دارد. شیائومی قیمت نسخه‌ی پایه‌ی می میکس ۲ با حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی را ۳۲۹۹ یوان چین معادل ۵۱۰ دلار اعلام کرد؛ اما برچسب قیمتی نسخه‌ی ویژه‌ی می میکس ۲ با بدنه‌ی یکپارچه‌ی سرامیکی و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی، ۴۶۹۹ یوان چین معادل ۷۲۱ دلار انتخاب شده است.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا