اخبار

شیائومی Mi 5S به حسگر اثر انگشت التراسونیک مجهز خواهد شد

در ماه ژوئن سال میلادی جاری بود که خبرهایی در مورد تجهیز گوشی شیائومی Mi 5S به حسگر اثر انگشت التراسونیک کوالکام، سرتیتر خبرگزاری های گوناگون قرار گرفت. اما حالا منبع خبری دیگری نیز این موضوع را تایید کرده است.
داستان از این قرار است که شرکت کوالکام در ماه مارس سال میلادی گذشته تکنولوژی جدیدی را با نام Snapdragon Sense ID به طور رسمی معرفی کرد. این فناوری که مربوط تشخیص اثر انگشت کاربر می‌شود بر مبنای اسکن سه بعدی التراسونیک فعالیت داشته و بر روی تمامی سطوح شامل شیشه، یاقوت، فلز، آلومینیوم و حتی پلاستیک قابل استفاده خواهد بود.

 

شیائومی Mi 5S
با استفاده از این فناوری جدید دیگر نیازی نخواهد بود که حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت در بخشی جدا مثلا زیر نمایشگر (در گوشی های سامسونگ یا اپل) قرار بگیرد. بلکه همان طور که گفته شده، با استفاده از این فناوری سنسور می‌تواند زمانی که زیر لایه شیشه ای قرار گرفته است، باز هم اثر انگشت فرد را اسکن کند. از این تکنولوژی می‌توان به این شکل استفاده کرد که حسگر در زیر پنل نمایشی قرار داده شده و دیگر نیازی به جای گذاری آن در بخشی مشخص از بدنه دستگاه نباشد. با این تفاوت که می‌توان فعالیت اسکن اثر انگشت را بر روی تمامی قسمت های نمایشگر به اجرا در آورد. در آن صورت با لمس هر قسمت از نمایشگر، قفل گوشی باز خواهد شد.
شاید جالب باشد بدانید که گوشی شیائومی Mi 5S در حال طراحی و تولید بوده و قرار است از این فناوری جدید بهره مند باشد. بر اساس موارد فاش شده از سوی منابع چینی، این گوشی هوشمند جدید در کنار حسگر اثر انگشت التراسونیک کوالکام از چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام به همراه صفحه نمایشی با ابعاد ۵٫۱۵ اینچ استفاده خواهد کرد. علاوه بر آن وجود میزان حافظه رم شش گیگابایتی به همراه حافظه داخلی پیشفرض ۲۵۶ گیگابایتی، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و همچنین باتری با ظرفیت ۳,۴۹۰ یلی آمپر ساعت از دیگر مشخصات فنی این دستگاه به حساب خواهد آمد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا