اخبار

شیائومی Mi A1 با اندروید وان رونمایی شد

شیائومی امروز از Mi A1 با سیستم عامل اندروید وان در هند رونمایی کرد. این گوشی یکی از شاخه های mi 5X خواهد بود.
اگر بخواهیم روی جزییات این گوشی بیشتر مانور بدهیم باید بگوییم که Mi A1 به یک صفحه نمایش به ابعاد ۵.۵ اینچ مجهز شده است. این صفحه نمایش وضوح تصویر فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ارائه می‌دهد. تراشه اصلی Mi A1 پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ است و در کنار آن ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در نظر گرفته‌ شده تا چندوظیفگی در این دستگاه روان‌تر باشد. حافظه‌ی داخلی دستگاه نامبرده ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. افزون بر این، گوشی Mi A1 شیائومی به دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی پشتی مجهز شده که یک لنز این سیستم، زاویه‌ی دید گسترده دارد و سنسور دوم از نوع تله‌فوتو است. از دیگر ویژگی‌های محصول مورد بحث می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ac، بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ و باتری با ظرفیت ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. تمام گوشی‌های شیائومی که در هند به فروش می‌رسند در همین کشور تولید می‌شوند و گوشی هوشمند می A1 نیز از این قاعده مستثنا نیست.
به نظر می رسد که سیستم عامل اصلی این گوشی اندروید ۷٫۱٫۲ باشد. البته گوگل می‌گوید آپدیت اندروید اوریو در اواخر سال جاری برای گوشی هوشمند می A1 منتشر خواهد شد. گوگل همچنین اعلام کرده است که گوشی نامبرده، یکی از اولین دستگاه‌هایی خواهد بود که سال آینده به اندروید پی به‌روزرسانی خواهد شد.
باید به این نکته اشاره کرد که این گوشی جدید شیائومی از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد پس باید انتظار داشته باشیم که شیائومی از امکانات زیادی روی این گوشی استفاده خواهد کرد. از دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند می A1، می‌توان به سنسور مادون قرمز اشاره کرد. شیائومی همچنین ابزار کنترل راه دور می ریموت را در پکیج این گوشی به فروش می‌رساند. در کنار این ویژگی‌ها، کاربران می‌توانند با خرید گوشی نامبرده، لذت استفاده از سیستم عامل اندروید خالص را روی یک گوشی غیر گوگلی تجربه کنند. با توجه به این موضوع که شیائومی از جمله شرکت‌هایی است که رابط کاربری سنگین و بسیار متفاوتی روی گوشی‌های هوشمند اندروید خود اعمال می‌کند، حال تولید یک گوشی با سیستم عامل اندروید وان از جانب این کمپانی و ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری اندروید خالص جالب به نظر می‌رسد.
Mi A1 قیمتی معادل ۲۳۰ دلار را خواهد داشت. همچنین باید توجه کنیم که این گوشی هفته آینه به فروش جهانی خواهد رسید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا