اخبار

صحبت های مدیر عامل اپل در مورد فناوری واقعیت مجازی

در سوالی که تحلیلگری به نام Gene Munster از کوک مبنی بر نظر ایشان در مورد واقعیت مجازی پرسیده بود، مدیر عامل کمپانی پاسخ داده:
من فکر می‌کنم که یک پلتفورم عالی‌ بوده و دارای اپلیکیشن‌های جذابی‌ست.
البته کوک توضیح بیشتری نداد و به همین پاسخ بسنده کرد.
اپل تنها کمپانی بزرگی‌ست که هنوز نظر خود را در مورد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اعلام نکرده و قدمی در این راستا برنداشته است. برای مثال گوگل یک بخشی را برای فعالیت در زمینه‌ی واقعیت مجازی راه انداخته است و فیسبوک نیز می‌خواهد هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را عرضه کند. سامسونگ می‌خواهد با همکاری Oculus هدست مخصوص به خود را بسازد. سونی نیز یک هدست برای کنسول خانگی PlayStation 4 ساخته و قرار است به زودی عرضه کند.
اما اپل در حال حاضر فقط به تحقیق در مورد واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بسنده کرده است.  هفته‌ی گذشته اپل یک متخصص واقعیت مجازی به نام Doug Bowman را استخدام کرده است. Bowman در زمینه‌ی رابط کاربری سه بعدی تخصص دارد که به عبارتی می‌توان گفت همان رابط کاربری‌ست که کاربران در استفاده از واقعیت مجازی با آن برخورد خواهند کرد.
اپل دست به ادغام چند شرکت فعال در زمینه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نیز زده که می‌توان به کمپانی واقعیت افزوده‌ی Metaio و کمپانی تصویربرداری کامپیوتری FaceShift اشاره کرد. اپل همچنین فردی به نام Nick Thompson را نیز استخدام کرده که یکی از مهندسین ارشد پروژه‌ی هدست هولولنز (HoloLens) مایکروسافت بوده است.
خیلی‌ از منتقدین و تحلیلگران نظر بر این دارند که دستگاه های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌توانند اتفاق بزرگ بعدی در عرضه‌ی تکنولوژی باشند زیرا پتانسیل و ظرفیت این کار را دارند و به راحتی می‌توانند تبدیل به پلتفورمی شوند که جایگزین گوشی‌ها و دیگر صفحاتی گردد که به طور روزمره به آن‌ها خیره می‌شویم. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد کمپانی‌هایی مانند اپل که درآمد زیادی از طریق گوشی‌ها دارند باید خود را برای این اتفاق بزرگ آمده کنند. در حقیقت نداشتن برنامه برای پلتفورم‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حال حاضر یک سهل انگاری‌ست؛ کاری که از کمپانی مانند اپل بعید است.
منبع: Businessinsider

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا