اخبار

صفحه کلیدی که به ویندوز ۱۰ مجهز است !!!

همه نوع کامپیوتر و دیوایس ویندوزی دیده بودیم ، اما کیبوردی که به ویندوز ۱۰ مجهز است چیز جدیدی است ! بله، صفحه کلید PiPO ، محصول یک کمپانی چینی با همین نام است که در واقع یک کامپیتور کوچک قابل حمل در قالب کیبورد کامپیوتر است.
در حال حال حاضر دستگاه های ویندوزی بسیاری در بازار وجود دارد که توسط شرکت های مختلف ساخته شده اند اما برخی از این دستگاه ها غیر معمولی هستند. شرکت چینی پی پو ( PiPO ) یکی از اولین تولیدکنندگان تبلت با سیستم عامل ویندوز است و محصولات زیادی را در این زمینه روانه بازار کرده است. به عنوان مثال X7 یکی از انگشت شمارترین مینی رایانه های شخصی با سیستم عامل ویندوز بود، همچنین X8 و X9 بسیاری را شگفت زده کردند که به عنوان جعبه تلویزیون ویندوزی و یک تبلت دسکتاپ عرضه شدند. اکنون شرکت پی پو باز هم محصولات متمایزی را در دست تولید دارد، این شرکت در حال کار بر روی دو دستگاه مینی رایانه شخصی  با سیستم عامل ویندوز اما به شکل صفحه کلید است.
صفحه کلید PiPO یکی از محصولات جدید شرکت پی پو بوده و در دو نسخه عرضه می شود که یکی از آن ها مجهز به پردازنده Intel Atom x5-Z8300، رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی انتخابی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی است. همچنین نسخه دوم با پردازنده Intel Atom Z3736F یا  Z373 و رم ۲ گیگابایتی روانه بازار می شود. البته این نسخه نسبت به نسخه اول مقرونه به صرفه تر است.
صفحه کلید PiPO
هردو نسخه از صفحه کلید PiPO دارای دو پورت یو اس بی، یک پورت اترنت RJ-45، پورت میکرو اس دی و جک صوتی ۳٫۵mm هستند. علاوه بر این دو خروجی HDMI و VGA در آن ها وجود دارد.
صفحه کلید PiPO
صفحه کلید KB1 دارای استاندارد ۸۰۲٫۱۱ac وای فای همراه با اسپیکرهای دوگانه استریو هستند. باتری آن ها ۶۰۰۰ میلی آمپر بوده که ظاهرا برای تامین انرژی کامل مناسب است، علاوه بر این در بخش سمت راست صفحه کلید یک پد لمسی تعبیه شده. اما KB2 به مراتب جالب تر از نسخه دیگر است. این صفحه کلید نه تنها باریک تر از  KB1 بوده بلکه قابل حمل است و فشردگی را به اوج رسانده است.
صفحه کلید PiPO
صفحه کلید KB2 بر خلاف نسخه مشکی KB1 دارای لبه های طلایی است. این صفحه کلید علاوه بر پورت USB 2.0 مجهز به یک پورت USB 3.0 ، پورت میکرو اس دی، اچ دی ام آی، بلوتوث، ۸۰۲٫۱۱ وای فای و باتری ۲۵۰۰ میلی آمپری است. البته این نسخه فاقد پد لمسی بوده اما با ویژگی قابل حمل، بدونه شک یکی از بهترین دستگاه های دسکتاپ همراه است.
صفحه کلید PiPO
متاسفانه هنوزهیچ جزئیاتی درباره تاریخ دقیق عرضه و قیمت این دو منتشر نشده است اما آنطور که پیدا است صفحه کلید KB1 به زودی روانه بازار چین شده و نسخه قابل حمل KB2 در شهریور ماه پا به بازار می گذارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا