اخبار

در صورتی که نرم افزار دستگاه از کار بیوفتد، اندروید نوقا گوشی را بوت نخواهد کرد

همانطور که در اخبارها خواندید گوگل آخرین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید نوقا را به کاربران عرضه کرده است، این نسخه علاوه بر سایر قابلیت های جدید، تمرکز زیادی روی بحث امنیت داشته که در ادامه به روش مقابله اندروید نوقا با بدافزارها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
از زمان نسخه کیت کت، اندروید روند بوت شدن دستگاه را شناسایی می کرد تا مطمئن شود روت کیت ها و انواع بدافزارها نمی توانند بدون شناسایی شدن در دستگاه اجرا شوند. اگرچه این سیستم عملاً کاری به جز هشدار دادن به کاربر انجام نمی داد و فقط اطلاع رسانی می کرد که یک مشکل بالقوه پیدا کرده است. گوگل توضیح می دهد که اندروید نوقا به شدت این چک بوت ها را سفت و سخت گرفته است و کارهای بیشتری از یک هشدار برایتان انجام خواهد داد. اگر تصویر یا پارتیشن بوت شما با مشکل مواجه شود، اندروید نیز با کسب اجازه از کاربر به حالت کاربری محدود منتقل می شود و یا اصلا شروع به کار نمی کند. این قابلیت برای اولین بار در دستگاه هایی که اندروید نوقا به صورت پیش فرض روی آنها نصب شده باشد دیده خواهد شد.
این قابلیت به کمک بسیاری از افراد خواهد آمد و اجازه نخواهد داد که دستگاه ها به جولانگاه ویروس ها تبدیل شوند. (حداقل بعد از اینکه دستگاه خود را ریستارت کردید) گوگل اشاره می کند که این سیستم ممکن است با مشکلاتی نیز روبرو شود. البته احتمال بروز مشکل بهتر از مواجه شدن با خطای ناشی از کار افتادگی ست. گوگل می گوید هر دستگاهی با یک بوت لودر قفل شده از این قابلیت جدید استفاده خواهد کرد تا تغییرات به وجود آمده را چک کند. در حالی که سایر بوت لودرها نمی توانند به این روش آغاز به کار کنند. این شرایط بعد از اینکه اندروید نوقا به بازار عرضه شود سفت و سخت تر می شود. خوشبختانه این تغییر نمی تواند خط تولید گوشی های نکسوس یا سایر دستگاه هایی که از بوت لودرهای آنلاک شده استفاده می کنند را تحت تاثیر قرار دهد.
 
منبعengadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا