اخبار

طراح ایکس باکس به اینتل می رود

جان سل طراح ارشد کنسول ایکس باکس از شرکت مایکروسافت استعفا داد و به شرکت اینتل پیوست. امروزه همگی ما با نام کارگردان ها و نویسندگان بازی های کامپیوتری آشنا هستیم ولی کمتر کسی است که با اسامی طراح کنسول بازی آشنایی داشته باشد. همیشه این افراد در پشت پرده فعالیت داشته و کنسول های بازی با نام شرکت فروخته می شوند.

جان سل به عنوان طراح ارشد کنسول بازی در شرکت مایکروسافت انجام وظیفه می کرد که از این شرکت استعفا داد و به شرکت اینتل پیوست. جان سل کسی بود که توانسته بهترین کنسول های بازی را طراحی کند و کنسول بازی ردموندی را نیز او طراحی کرده و یکی از موثرترین افراد در حوزه طرحی کنسول بازی است. این فرد موثر از شرکت مایکروسافت استعفا داد و به شرکت اینتل پیوست.   جان سل بعد از ۱۴ سال تلاش و کوشش در مایکروسافت از این شرکت استعفاد داد  و به شرکت اینتل پیوست. او این اطلاعات در صفحه اختصاصی خود در شبکه اجتماعی لینکدین منتشر کرد و اعلام کرد که به استخدام شرکت اینتل درآمد است. در طی استخدام در مایکروسافت با دو شرکت اپل و DO3 هم همکاری داشت.

البته این اولین باری نیست که شرکت اینتل افراد موثر مایکروسافت را استخدام می کند. خانم مانیشا پاندیا بعد از ۱۵ سال کار در اپل به اینتل پیوست. شاید اینتل در حال فعالیت بر روی یک پروژه محرمانه است که با همکاری افراد زبده محقق خواهد شد. شرکت اینتل یکی از بزرگان شرکت مایکروسافت را استخدام کرد. جان سل کسی بود که ایکس باکس وان را طراحی کرده بود در بخش امنیت تراشه های اینتل مشغول به کار شد.

البته جدا شدن جان سل می تواند برای مایکروسافت ضربه مهلکی محسوب شود. جان سل در سال ۱۹۸۸ تا سال ۱۹۹۲ به عنوان معمار ارشد PowerPC برای اپل کار کرد، قبل از این که اینتل با فروش تراشه ها به یک شرکت تبدیل شود. جان سل به بخش AMD نقل مکان کرد و در آن جا عنوان یکی از همکاران ارشد در طراحی پردازنده های گرافیکی AMD و معماری گرافیکی بین سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ از جمله کسانی بود که انجام وظیفه می کرد.

این تجربه بعدا به وی در مایکروسافت کمک کرد، جایی که او معمار اصلی SoC ها که پایه و اساس Xbox One،  Xbox One X و کنسول Scarlett Project بود که اخیرا مایکروسافت در سال ۲۰۲ آن ها را به فروش رساند. همه این کنسولها با پردازنده AMD و تکنولوژی گرافیکی ساخته شده اند. جان سل در امنیت تراشه های اینتل نقش به سزایی داشت و تراشه های غیرقابل نفوذی را طراحی می کرد. تراشه هایی که او طراحی می کرد هکرها نمی توانستند آنرا هک کرده و عملکرد تراشه را مختل کنند.

جان سل در مایکروسافت یک فرد موثر بود و کنسول های بازی طراحی می کرد که در نوع خود بی نظیر بود. او کارهای زیادی کرد که به شهرت و معروفیت مایکروسافت کمک کرد و اکنون به اینتل پیوسته تا موفقیت های بعدی خود را رقم بزند.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا