اخبار

طرح یک شکایت جدید علیه فیت بیت: داده های ضربان قلب فیت بیت دقیق نیستند

این روزها گجت های پوشیدنی و به خصوص ردیاب های سلامتی طرفداران زیادی پیدا کرده اند و کاربران در پی آن هستند که بهترین محصولات این دسته را برای خود تهیه کنند. اگر شما نیز به دنبال یک پوشیدنی هستید که ضربان قلب شما را اندازه گیری کند، هم اکنون بهترین گزینه یک بند محافظ قفسه سینه مثل پولار H7 است. اگرچه ایده پوشیدن یک دستگاه محافظ قفسه سینه به طور مداوم در طول روز، ایده چندان جالبی به نظر نمی رسد اما در این میان پوشیدنی هایی از نوع مچ بند نیز وجود دارند که می توانند ضربان قلب شما را ردیابی کنند. از محبوب ترین برندهایی که در این عرصه مشغول به کار شده اند می توان به اپل، فیت بیت، Jawbone و غیره اشاره کرد.
متاسفانه در مورد فیت بیت به نظر می رسد که یک مخمصه قانونی باعث گرفتاری این شرکت شده است چرا که بر اساس یک تحقیق از سوی شرکت حقوقی Lieff Cabraser، داده های ضربان قلب فیت بیت دقیق نبوده و حدود ۲۰bpm با واقعیت اختلاف دارد. این اختلاف آنقدر بزرگ است که نمی توان نادیده اش گرفت، برای مثال اگر فردی ضربان قلب در حال استراحت خود را که معادل ۸۰bpm است اندازه بگیرد، ممکن است فکر کند که در معرض سکته قرار گرفته چرا که دستگاه های فیت بیت ضربان قلب ۱۰۰bpm را به او نشان می دهند. در حالی که این فرد مشغول انجام هیچ فعالیت خاصی نیست.
اگرچه باید اشاره کرد که در این تحقیق از جامعه آماری بسیار کوچکی استفاده شده است و تنها ۴۳ نفر طی این آزمایش بررسی شده اند. حتی این تعداد اندک نیز فقط یک بار مورد بررسی قرار گرفته اند و باید در نظر داشته باشیم که تست های بعدی احتمالاً نتایج متفاوتی را در بر خواهند داشت. اختلاف در داده های ضربان قلب دلیل اصلی این شرکت حقوقی بوده تا یک شکایت نامه را علیه این شرکت تنظیم کند.
هنوز مشخص نیست که چرا چنین اختلاف فاحشی در بین این داده ها وجود دارد. شاید با انتخاب یک جامعه آماری بزرگ تر هم همین نتیجه به دست بیاید و چندین تست در مورد موضوعات مختلف روی آنها انجام شود. اما تا این لحظه گمانه زنی ها حاکی از آن بوده که مشکل اصلی در الگوریتم فیت بیت نهفته است و تکنولوژی فعلی این شرکت که برای اندازه گیری میزان ضربان قلب به کار می رود، با مشکل مواجه نیست.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا