اخبار

طرح مفهومی عینک واقعیت افزوده اپل عرضه شد

طرح مفهومی عینک واقعیت افزوده اپل عرضه شد

درحالی‌که بلندگوی هوشمند اپل هومپاد می‌تواند به‌عنوان یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولات اپل در نظر گرفته شود، به نظر می‌رسد که این کمپانی محصول جدیدتر و البته هیجان‌انگیزتری را برای تولید در نظر خواهد گرفت. در ژوئن سال گذشته میلادی، یکی از تحلیل گران این کمپانی در این رابطه اظهار داشت که عینک‌های هوشمند اپل که به فناوری واقعیت افزوده مجهز خواند بود به‌زودی از تلفن‌های همراه هوشمند این کمپانی فراتر رفته و به‌عنوان برترین محصول اپل به فروش خواهند رسید. بر اساس کامنت های تیم کوک به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی اپل درباره موقعیت فعلی فناوری واقعیت افزوده، به‌احتمال بسیار زیاد رونمایی از این دستگاه را در تاریخی زودتر از سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد نخواهیم بود. بااین‌حال اپل تصمیم دارد با کمپانی Quanta برای تولید سخت‌افزار و البته عرضه سیستم‌عاملی جدید به نام rOS ( سیستم‌عامل واقعیت) همکاری‌هایی را آغاز کند.
زمانی که از این عینک‌ها صحبت می‌شود بسیاری از شما می‌توانید تا حدی شکل ظاهری آن‌ها را تصویر کنید. تصویری که از این عینک در ذهن خواهید داشت برای بسیاری از شما تقریباً چیزی مشابه به گوگل گلس خواهد بود که توسط این کمپانی در سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه شد. اما برخی بر این باورند که اپل طراحی این عینک خود را به نحوی انجام خواهد داد که بسیار شبیه عینک‌های معمولی باشد و قطعه الکترونیکی اضافه‌ای تا حد ممکن در معرض دید نباشد.  مارتین هاجک که پیش‌ازاین نیز تصاویر مفهومی محصولات اپل را ساخته بود این باز به طراحی طرح مفهومی عینک اپل پرداخته است.
همچنین صحبت‌هایی از برقراری ارتباط اپل با یکی از تأمین‌کنندگان سخت‌افزار خود به نام Catcher برای تولید این دستگاه پوشیدنی واقعیت افزوده به میان آمده است. البته بازخورد این صحبت‌ها همگی خود را در طراحی هاجک نشان داده است که بر اساس او اپل عینک خود را از بدنه فلزی بسیار باکیفیت خواهد ساخت. اپل به‌احتمال‌زیاد در درون فریم این عینک اپل آنتن‌ها سیم‌پیچی‌های ویژه برای کار کردن این دستگاه را تعبیه خواهد کرد و اگر به بدنه جلویی این سازه توجه کنید می‌توانید برآمدگی‌ای را ببینید که اپل در آن چند حسگر را جاسازی کرده است. همچنین این طراح عینک اپل را بر روی شارژر بی‌سیم مخصوص قرار داده است. بااین‌حال باید به یادداشت که تمامی عکس‌های عرضه‌شده تنها طرح مفهومی هستند و هیچ‌کدام به‌صورت رسمی از سوی اپل تائید نشده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا